۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81872146
T T
۰ نفر
بيش ازسه هزارنفردرطرح رابطان سواد آموزي مدارس  مازندران شركت مي كنند

ساري-ايرنا- معاون سوادآموزي آموزش و پرورش مازندران از اجراي طرح رابطان سواد آموزي در تمامي مدارس اين استان خبرداد و گفت: در هرمدرسه مدير يا معاون رابط سوادآموزي به شمار مي روند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، داوود تقي نيا روز چهارشنبه در نشست مشترك مديران آموزش و پرورش با رئيسان ادارات نهضت سواد آموزي مازندران در ساري افزود : رابطان سواد آموزي وظيفه دارند تا اقدامات لازم را براي شناسايي افراد بي سواد و والدين بي سواد دانش آموزان حوزه جغرافيايي مدارس خود انجام دهند .
وي ادامه داد : با اجراي اين طرح زمينه و بستر خوبي براي شناسايي تمامي بي سوادان فراهم مي شود .
معاون سواد آموزي آموزش و پرورش مازندران آمار ابلاغي جذب سواد آموز براي اين استان را در سال جاري 12هزارو 500نفر اعلام كرد و گفت : تاكنون شش هزار و 625 نفر جذب شده اند كه معادل 53 درصد آمار ابلاغي است.
وي با اشاره به اينكه جمعيت بيسواد مازندران از سه درصد در سال گذشته هم اكنون به دو درصد كاهش يافته است ، افزود : تا سال 1390 آمار جمعيت بيسواد زير 50 سال استان حدود 15 درصد بود كه در اين مدت 13 درصد كاهش يافته است .
مديركل آموزش وپرورش مازندران هم در اين نشست تعميم سواد را مهم ترين وظيفه اين نهاد برشمرد و گفت : با گسترش خدمات آموزشي ،گام هاي خوبي براي جلوگيري از بازتوليد بي سواد برداشته شده است .
سيد علي قاسمي از مديران نهضت سوادآموزي خواست تا براي شناسايي افراد بي سواد تلاش كنند و تاكيد كرد : با همكاري و به كارگيري اطلاعات دستگاه هاي اجرايي و آماري همچون ثبت احوال ،مراكز بهداشتي درماني ، جهاد كشاورزي و بخشداري ها مي توان به اين امر دست يافت.
وي تاكيد كرد: بايد تمامي تلاش ها يكپارچه و متمركز بر شناسايي و فراخواني بي سوادان به كلاس هاي نهضت سوادآموزي باشد .
نشست يك روزه مشترك مديران آموزش و پرورش و روساي ادارات سواد آموزي شهرستان هاي مازندران به منظور بررسي چالش ها سوادآموزي و راهكاري برون رفت از آنها در ساري برگزار شد.
2096/1654