۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81873571
T T
۰ نفر
مردم متدين خوي در سوگ پيامبر اسلام(ص) اشك ماتم ريختند

اروميه- ايرنا- مردم مومن و عاشق اهل بيت(ره) شهرستان خوي در سوگ ختمي مرتبت و پيام آور رحمت حضرت محمد مصطفي(ص) و پيشواي دوم شيعيان امام حسن(ع) اشك ماتم ريختند.

به گزارش خبرنگار ايرنا به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پيامبر بزرگ اسلام مردم شهرستان خوي در سوگ پيامبر رحمت(ص) و فرزند كريم اش حضرت امام حسن مجتبي(ع) با برگزاري مجالس عزاداري و دسته هاي سينه زني اشك ماتم ريختند.
در 28 صفر مردم ولايتمدار و هيات هاي عزاداري خوي با حضور در مساجد و حسينيه ها و خيابان هاي اين شهرستان با نوحه خواني و عزاداري عمق ارادت خود را به اهل بيت عصمت و طهارت نشان دادند.
مردم و هيات عزاداري شهرستان خوي با عبور از خيابان هاي شهر در مقابل حسينيه شيخ نوائي اين شهرستان اجتماع كرده و زيارت نامه ازبعيد را قرائت كردند.
پخت نذري و توزيع آن در بين دسته هاي عزاداري از ديگر برنامه هاي اين روز است به طوري كه اغلب خانواده ها از چهارشنبه شب تا ظهر پنج شنبه در گوشه گوشه شهرها و روستاها ديگ هاي غذا را به ميان مردم و عزاداران برده و به توزيع غذا اقدام كردند.
در اين مراسم كه در مقابل حسينيه شيخ نوايي با حضور مسئولان استاني، روحانيون و طلاب و هزاران نفر از مردم مومن و متدين خوي برگزار شد، جمعيت عزادار در سوگ حضرت محمد مصطفي(ص) و امام حسن مجتبي(ع) اشك ماتم ريختند.
تاكنون در شهرستان خوي بيش از 350 هيات مذهبي ساماندهي شده است كه در مناسبت هاي مذهبي به برگزاري آيين هاي ويژه اقدام مي كنند.
7128/1905