۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱:۵۵
کد خبر: 81874995
T T
۰ نفر
امضاء سند همكاري هاي اجرايي گردشگري ايران و تونس

تهران- ايرنا- در مراسمي كه در محل وزارت گردشگري تونس در پايتخت اين كشور برگزار شد، سند همكاري هاي اجرايي گردشگري ايران و تونس به امضاء رسيد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، سلمي اللومي الرقيق وزير گردشگري و صنايع دستي تونس در اين مراسم كه با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشورمان، روساي تشكل هاي بخش خصوصي گردشگري ايران و تونس و جمعي از خبرنگاران تونسي برگزار شد، اظهار داشت: هر دو كشور از تنوع بالايي برخوردارند و اين سند همكاري ها نقطه شروعي براي همكاري هاي گسترده تر ميان دو كشور به شمار مي رود.
وي افزود: در اين سند بر همكاري در زمينه برگزاري دوره هاي آموزشي گردشگري، تبليغات و بازاريابي گردشگري، سرمايه گذاري مشترك در اين حوزه تاكيد شده است.
او ادامه داد: تونس مقصد خوبي براي گردشگران ايراني است، هم موقعيت تاريخي و تمدني تونس و هم مشتركات ديني و فرهنگي ميان دو كشور وجود دارد با اين حال تبادلات گردشگري دو كشور در سطح پاييني است و اميد است از طريق امضا اين برنامه اجرايي، همكاري هاي گردشگري ميان دو كشور گسترش يابد.
وي نشست هاي بخش خصوصي دو كشور در روزهاي اخير و مشاركت در برگزاري نمايشگاه ها و كنفرانس هاي مشترك را براي افزايش همكاري هاي دو كشور موثر خواند.
وزير گردشگري و صنايع دستي تونس همچنين برقراري پروازهاي مستقيم ميان دو كشور را بسيار مهم دانست و گفت: اين موضوع در حال پيگيري است.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار تونسي در مورد نحوه همكاري دو كشور در زمينه فرش بافي نيز اظهار داشت: برند فرش ايران در دنيا معتبر است و حرف اول دنيا را مي زند و دو ميليون نفر در ايران در اين صنعت مشغول كار هستند و ما آمادگي داريم در زمينه برگزاري دوره هاي آموزشي و نمايشگاه هاي فرش با ايران همكاري كنيم.
رئيس جامعه دفاتر مسافرتي تونس نيز در اين نشست گفت: ما به عنوان بخش خصوصي گردشگري تونس از اقدامات وزارت گردشگري تونس براي گسترش روابط با ايران حمايت مي كنيم و تمام تلاش خود را براي اجرايي كردن تصميمات اتخاذ شده انجام خواهيم داد.
«حمزه زاده» رئيس جامعه هتلداران ايران نيز در اين مراسم تصريح كرد: در ايران 1120 هتل وجود دارد و سرمايه گذاري فراواني نيز با حمايت دولت در ايران در حوزه هتل سازي در حال انجام است.
وي آمادگي خود را براي فراهم كردن زمينه هاي لازم براي سرمايه گذاري صاحبان سرمايه تونسي براي فعاليت در بخش گردشگري ايران اعلام كرد.
او پيشنهاد داد كه نمايشگاه مشترك تجهيزات هتلداري ايران و تونس در دو كشور برگزار شود.
مدير عامل آژانس «فلامينگو» نيز اظهار داشت: اميدواريم با اراده اي كه به وجود آمده پروازهاي برنامه اي ميان دو كشور برقرار شود.
گفتني است به همراه هيات بلند پايه دولتي ايران، هياتي از فعالان بخش خصوصي گردشگري ايران و رئيس جامعه هتلداران ايران نيز به تونس سفر و مذاكرات فشرده و خوبي با همتايان تونسي خود برگزار كرده اند.
شبد**1953** 3404
۰ نفر