۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81876904
T T
۰ نفر
اسرائيل براي حمايت ازچاه هاي گاز ونفت«گنبد آهنين» روي كشتي هاي جنگي نصب مي كند

بيروت – ايرنا – ارتش رژيم صهيونيستي براي حمايت از سكوهاي حفاري و چاه هاي نفت و گاز اشغالي در درياي مديترانه « گنبد آهنين» بر روي كشتي هاي جنگي ساعر 5 و 6 خود نصب مي كند.

به گزارش ايرنا، هاآرتص روزنامه صهيونيستي افزود: اسرائيل كشتي ها ويژه حمايت از سكوهاي حفاري و چاه هاي نفت را از آلمان خريداري كرده است.
هاآرتص به نقل از يك افسر ارشد نيروي دريائي ارتش صهيونيستي نوشت: موشك هاي نصب شده بر روي كشتي هاي جنگي ساعر 5 موجود از نوع « باراك يك» هستند و به زودي موشك هاي پيشرفته و جديد سامانه « باراك 8» بر روي كشتي هاي جنگي جديد ساعر 6 نصب مي شوند.
اين روزنامه صهيونيستي علت اين تصميم ارتش صهيونيستي را افزايش نگراني ها از پرتاب موشك به سوي سكوهاي حفاري و چاه هاي نفت در درياي مديترانه ذكر و ادعا كرده است كه گنبد آهنين نصب شده بر روي كشتي هاي جنگي اين رژيم مي تواند با شليك گسترده موشك ها مقابله كند.
هاآرتص افزود: نيروي دريائي ارتش اسرائيل به زودي يك رزمايش براي ارزيابي توانائي و قدرت عملياتي اين گنبد آهنين به ويژه مواجهه با تهديد موشك هاي بالستيك برگزار مي كند.
اين روزنامه اضافه كرد: نيروي دريائي اسراييل روزانه و به طور روتين با اعزام گشتي ها در مناطقي كه چاه هاي نفت و سكوهاي حفاري قرار دارند، از آنها حفاظت و حمايت مي كنند و در مواقع اضطراري كشتي هاي جنگي مجهز به گنبد آهنين به منطقه اعزام مي شوند.
هآرتص نوشت: نيروي دريائي ارتش اسرائيل هم پيوسته سرگرم جمع آوري آخرين اطلاعات امنيتي از وضعيت سكوي هاي حفاري و چاه هاي نفت و گاز در درياي مديترانه و از ماهواره هاي خصوصي نيز دراين خصوص استفاده مي شود.
خاورم ** 1324