۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81878855
T T
۰ نفر
ساخت تاسيسات بر روي آبدرماني ها در استان اردبيل ممنوع شد

اردبيل - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل گفت: ساخت تاسيسات بر روي آبدرماني ها در اين استان ممنوع است.

كريم حاجي زاده روز سه شنبه در جلسه شوراي شهرستان سرعين بر لزوم حفظ منابع آبي به ويژه آبگرم ها تاكيد كرد و افزود: قانون اجازه ساخت تاسيسات بر روي آبدرماني ها را به هيچ وجه نمي دهد و اگر كسي اين فعاليت را انجام داده قطعا تخريب خواهد شد.
او با اشاره اينكه زمينه هاي فعاليت در باره رشد صنعت گردشگري و نيز مشكلات موجود در افزايش گردشگر در مناطق گردشگري استان به ويژه در سرعين گفت: با وجود ظرفيت هاي موجود به ويژه در شهرستان سرعين مي توانيم در تمام فصول سال به عنوان يك قطب گردشگري باشيم.
وي با ارائه پيشنهادي ساخت آبدرماني ها در خارج از شهر و عدم تمركز گرايي مسافران در شهر به سرمايه گذاران اظهار كرد: آبگرم ها به عنوان يك نعمت الهي بايد نگهداري شوند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي ميراث فرهنگي اردبيل ، عاطف ناصري فرماندار سرعين هم در اين جلسه از وجود 12 چشمه آبدرماني در شهر سرعين خبر داد و گفت: با احداث مراكز آبدرماني مدرن مي توان زمينه افزايش ماندگاري مسافر در شهر سرعين را فراهم كرد.
او افزود: حفاظت و پاسداري از اين ميراث الهي جزو وظايف تك تك ماست و بايد بيشتر به آن اهميت بدهيم.
ابراهيمي ، رييس شوراي شهرستان سرعين نيز از مسوولان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و همچنين امور آب استان نيز خواست علاوه بر بهره وري بهتر از آبدرماني ها همكاري بيشتري در زمينه بازگرداندن درآمد آن به بهسازي شهر تا شاهد رشد سرعين در زمينه گردشگري باشيم.
چشمه هاي آب معدني استان اردبيل در شهرهاي سرعين ، مشگين شهر ، نير، كوثر و اردبيل متمركز هستند . اين چشمه ها همه ساله پذيراي ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي هستند.
برخي از اين چشمه ها كه داراي خاصيت درماني هستند به صورت استخر مورد استفاده قرار مي گيرد و برخي از چشمه هاي آب سرد نيز كاربرد آشاميدني دارند.
6018/ 1257