۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81880777
T T
۰ نفر
طرح جديد فروش اقساطي وضعيت صنعت خودرو رابهبود بخشيد

اصفهان -ايرنا- رييس انجمن صنايع همگن خودرو نيرومحركه استان اصفهان گفت: طرح جديد فروش اقساطي خودرو، وضعيت اين صنعت را اندكي بهبود بخشيده است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ ابراهيم احمدي افزود: اين طرح باعث شده است مقدار اندكي از بدهي هاي خودروسازان به قطعه سازها پرداخت و در مقابل، قطعات بيشتري توسط خودروسازها خريداري شود كه اين كار توليد را بالا برده اما در ميزان بدهي تغيير بسيار زيادي ايجاد نكرده است.
وي ادامه داد: قطعه سازها با اجراي اين طرح از وضعيت بحراني چندماه اخير تا اندازه اي خارج شده اما همچنان وضعيت مطلوبي ندارند و با بدهي هاي پرداخت شده تنها امور روزمره شان رامي گذرانند وبايدگفت كه همچنان بدهي قطعه سازان به پيمانكاران، بيمه، حقوق پرسنل و ... پابرجاست.
وي بيان كرد: اجراي چنين طرح هايي به دليل تزريق پول به توليد، بر كيفيت اثر مثبت خواهد داشت.
احمدي افزود: كيفيت خودروي ايراني، خوب است اما از آنجا كه در سال هاي اخير اين صنعت با دنيا رابطه نداشته و نتوانسته است خود را به روز كند، خوروهاي ساخت داخل از بعضي مزاياي خودروهاي خارجي برخوردار نيست.
رييس انجمن صنايع همگن خودرونيرومحركه استان اصفهان با بيان اينكه كيفيت با قيمت تناسب دارد، گفت: قيمت خودرو در كشور با توجه به هزينه هاي بالاي توليد ،تعيين شده است و در مقايسه ميان قيمت و كيفيت خودروي داخلي با خودروي خارجي بايد اين موضوع را هم در نظر بگيريم.
احمدي اضافه كرد: هزينه هاي توليد در 10 سال گذشته صد درصد رشد كرده است در حالي كه نرخ دلار، تنها 300 درصد رشد داشته و فعالان صنعت خودرو نمي توانند در برابر اين تفاوت قيمت مقاومت كنند.
وي ادامه داد: افزايش هزينه هاي توليد تنها براي صنعت خودرو نبوده و همه صنايع در كشور با آن درگيرهستند و براي تغيير در وضعيت صنعت كشور بايد سياست هاي پولي تغيير كند و بهره وري بالا برود.
احمدي گفت: براي افزايش بهره وري هم بايد علاوه بر ورود تكنولوژي روز و داشتن واحد تحقيق و توسعه قوي، فرهنگ سازي هم انجام شود كه اين كار زمان بر است و نياز به برنامه ريزي دارد.
وي با اشاره به حضور پژو در صنعت خودروسازي كشور در آينده نزديك، گفت: ورود پژو به اين بخش قدم خوبي براي اين صنعت است و باعث رشد صنعت خودرو و قطعه سازي داخلي مي شود.
د/7141/ 6022