۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱
کد خبر: 81881076
T T
۰ نفر
نيجريه خواستار كمك پاكستان در امر مبارزه با شبه نظاميان شد

اسلام آباد - ايرنا - خبرگزاري نيجريه (NAN) نوشت: 'منصور دان علي' وزير دفاع اين كشور در ديدار 'آقا فاروق' سفير پاكستان در نيجريه خواستار كمك دولت اسلام آباد در زمينه نظارت و كنترل مرزها و جمع آوري اطلاعات در حوزه مبارزه با شبه نظاميان در اين كشور آفريقايي شد.

براساس اين گزارش، وزير دفاع نيجريه در اين ديدار گفته است: پاكستان تجربه زيادي در امر مبارزه با شبه نظاميان دارد و نيجريه خواستار همكاري پاكستان در زمينه ارائه آموزش هاي مربوط به مبارزه با گروه هاي شبه نظامي است.
اين مقام عالي دولت نيجريه گفت كه كشورش و پاكستان در سال 2010 تفاهم نامه اي در زمينه همكاري هاي دفاعي و آموزشي امضا كرده اند.
براساس اين گزارش، وزير دفاع نيجريه در ديدار سفير پاكستان، همچنين به موضوع 'بوكو حرام' اشاره كرده و گفته است: ما توانستيم عوامل بوكوحرام را از سرزمين خود خارج كنيم و در اين مسير، كارهاي ديگري هم هست كه ما از پاكستان مي خواهيم در انجام آن به ما كمك كند.
وي با بيان اينكه در جريان سفرش به پاكستان، از نزديك تجهيزات دفاعي پاكستان را مشاهده كرده است، گفت كه پاكستان از امكانات و تجهيزات خوبي براي كمك به نيجريه برخوردار است.
سفير پاكستان نيز گفت كه كشورش خود را متعهد به ارتقاي توان دفاعي و تقويت تجهيزات دفاعي و نظامي اين كشور مي داند.
وي گفت كه پاكستان هياتي از كارشناسان دفاعي خود را به نيجريه اعزام كرده تا زمينه هاي همكاري هاي دفاعي ميان دو كشور و نيز زمينه هايي را پاكستان مي تواند در آن به نيجريه كمك كند، مورد بررسي و مطالعه قرار دهند.
اين ديپلمات پاكستاني با بيان اينكه تعداد زيادي از افسران ارتش نيجريه براي شركت در دوره هاي آموزشي در سال هاي گذشته به پاكستان سفر كرده اند، گفت: دولت پاكستان مايل است در زمينه عمليات هاي ضد شبه نظاميان، بدون قيد و شرط با نيجريه همكاري داشته باشد.
ناظران معتقدند انجام اين ديدار ميان سفير پاكستان در نيجريه و وزير دفاع اين كشور همزمان با فاجعه كشتار شيعيان در اين كشور آفريقايي، جاي تامل دارد.
آساق**1723