۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81883386
T T
۰ نفر

نظامیان آمریكایی از لیبی اخراج شدند

۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81883386
نظامیان آمریكایی از لیبی اخراج شدند

تهران – ایرنا – وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) و نیروی هوایی لیبی اعلام كردند كه گروهی متشكل از نیروهای عملیات ویژه آمریكایی كه به لیبی رفته بودند، به محض ورود به این كشور توسط شبه نظامیان مسلط بر طرابلس (پایتخت) اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی لیبی در صفحه خود در فیس بوك عكس های این كماندوها را كه لباس غیرنظامی به تن و اسلحه همراه داشتند، منتشر كرد.
یك مقام وزارت دفاع آمریكا كه خواست نامش فاش نشود، تایید كرد كه این عكس نیروهای نظامی آمریكایی است كه دوشنبه گذشته به لیبی رفته بودند.
وی همچنین مدعی شد كه این كماندوها با توافق مقام های لیبی وارد این كشور شده بودند.
بنا بر ادعاهای این مقام پنتاگون، پرسنل نظامی آمریكا در 14 دسامبر (23 آذرماه) با هدف بهبود مناسبات و تقویت روابط با همتایان خود در ارتش ملی لیبی به این كشور سفر كرده بودند.
وی افزود: اعضای یك گروه شبه نظامی محلی به منظور جلوگیری از درگیری، از نظامیان آمریكایی خواستند تا لیبی را ترك كنند و آن ها هم بدون بروز حادثه به این دستور عمل كردند.
لیبی از زمان مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) و سرنگونی حكومت معمر قذافی در سال 2011 تاكنون دستخوش ناآرامی است. این كشور نفت خیز در حال حاضر دارای دو دولت و دو پارلمان است.
از حدود یك سال قبل گروهی شبه نظامی كنترل طرابلس را به دست گرفت و دولت و پارلمان تحت حمایت خود را در این شهر مستقر كرد. به دنبال تشدید درگیری ها، دولت قانونی لیبی مقر خود را به طبرق در شرق لیبی منتقل كرد.
درگیری میان گروه های مختلف شبه نظامی بر سر به دست گرفتن قدرت در لیبی همچنین باعث شده است كه گروه های افراط گرا از جمله تروریست های داعش به این كشور نفود و جای پایی برای خود ایجاد كنند.
خاورم**9156**1917