۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81883625
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد: خبرگان وظيفه صيانت از جايگاه ولايت فقيه را دارند

شهركرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد گفت: نمايندگان مجلس خبرگان وظيفه صيانت از جايگاه ولايت فقيه را برعهده دارند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهركرد در مصلاي امام خميني(ره) افزود: در انتخابات مجلس خبرگان بايد كساني انتخاب شوند كه تفكرشان مستقل از جريان هاي مختلف سياسي باشد.
وي با بيان اينكه خبرگان بالاترين مشروعيت را به نظام مي دهد، گفت: منتخبان خبرگان بايد مصالح نظام را مد نظر داشته باشند و از جايگاه ولايت فقيه در نظام مردم سالاري ديني صيانت كنند.
امام جمعه شهركرد افزود: انقلاب اسلامي با ولايت فقيه عجين است و براي حفظ اين جايگاه در نظام بايد افرادي به مجلس خبرگان راه يابند كه مومن، شجاع و مدافع ارزش هاي انقلاب باشند و دنبال رو گروه هاي و جناح هاي خاص نباشند.
حجت الاسلام نكونام اظهار داشت: افراد اهل مسامحه كه از خط امام و رهبري انحراف داشته اند، صلاحيت انتخاب براي عضويت در مجلس خبرگان را ندارند.
وي گفت: در انتخاب افراد اصلح براي مجلس خبرگان و همچنين نمايندگان مجلس به سوابق افراد بايد توجه شود.
امام جمعه شهركرد اظهار كرد: دغدغه امروز جامعه اين است كه دشمن از بيروي و درون در مقام ايجاد انحراف در نظام برآمده و در اين ميان، مجلس خبرگان كه در گذشته مورد توجه دشمن نبود، هم اكنون هدف برنامه هاي دشمنان قرار گرفته است.
امام جمعه شهركرد گفت: جايگاه رهبري و ولايت فقيه در جهان اسلام شناخته شده و دشمن به دنبال مخدوش كردن اين جايگاه است و ايجاد انحراف در اين جايگاه يعني انحراف در ستون اصلي نظام و شكستن خيمه هاي انقلاب از مباحثي است كه دشمن از آن غافل نمي شود.
حجت الاسلام نكونام در بخش ديگر خطبه ها گفت: اگر ايستادگي مقام معظم رهبري نبود حتما ذلت و خواسته هاي كه دشمن مي خواست در مذاكرات بر ماتحميل كند، محقق مي شد.
وي گفت: با توجه به ايستادگي و رهنمودهاي رهبري و ايستادگي مردم و دفاع از ولايت، فضايي در كشور ايجاد شد كه مذاكره كنندگان با قوت ايستادند و از خسارت ها جلوگيري كردند.
خطيب جمعه شهركرد در خصوص مناسبت هاي هفته از جمله روز ملي مبارزه با خشونت و افراطي گري گفت: بايد چهره زيباي اسلام را به دنيا نشان دهيم، زيرا اسلام مظهر رافت است.
حجت الاسلام نكونام اظهار كرد: وحدت اصلي، وحدت ميان شيعه و سني است، مذاهب اسلامي با هم مشكلي ندارند و مشكلات موجود از افراط گري هاي تكفيري هاي بوده كه نخواستند عقايد ديگران را بفهمند و تفرقه ايجاد كردند.
وي همچنين هشتم ربيع الاول سالروز شهادت امام حسن عسكري عليه السلام و سالروز شهادت آيت الله دكتر محمد مفتح را تسليت گفت.
7360/ 6014/