۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81883633
T T
۰ نفر
وحدت بين حوزه و دانشگاه پيشرفت جامعه را در پي دارد

بيرجند- ايرنا - امام جمعه اسديه مركز شهرستان درميان گفت: وحدت بين حوزه و دانشگاه پيشرفت جامعه را به همراه دارد.

حجت الاسلام عليرضا حسيني در خطبه هاي امروز نماز جمعه شهر اسديه گفت: در زمينه وحدت بين حوزه و دانشگاه بايد از بيانات مقام معظم رهبري اطاعت و آنها را در جامعه پياده كنيم.
وي اضافه كرد: استادان و دانشجويان ما بايد حول محور وحدت كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، به سمت يك جامعه اسلامي پيشرفته و مستقل حركت كنند.
وي با بيان اينكه قبل از انقلاب حركت هايي به دنبال جدايي دين از علم بود، گفت: هدف اين افراد ترويج بي بند و باري در بين دانشجويان بوده است.
وي بيان كرد: دين اسلام علم را در كنار تزكيه و اخلاق قرار داده و به سفارش علم در كنار دين و اخلاق و تزكيه تاكيد مي كند.
وي بيان كرد: كشورهاي غربي علم روز دنيا را در اختيار داردندد ولي به دليل نبود وحدت اين علم با اخلاق و تزكيه علم آنها با ساخت سلاح شيميايي و بمب اتم در كشتارهاي انسان ها بكار مي رود.
امام جمعه اسديه افزود: جدايي علم از دين و سياست را انقلاب ما نفي نكرده است و برخي به دنبال جدايي تفرقه بين دين و علم هستند كه اميد است با همكاري دولتمردان و سياستمردان اين توطئه ها خنثي شود.
حسيني يادآورشد: بايد فرهنگ انتظار به عنوان يك ارزش ديني در جامعه ترويج شود و مقدمات ظهور امام عصر (عج) را ابتدا در خودمان و بعد در محيط اطرافيان فراهم كنيم.
وي با تبريك فرا رسيدن ماه ربيع الاول و ولادت پيامبر گرامي اسلام هم گفت: پيامبر گرامي اسلام پرچمدار عبوديت در پيشگاه خداوند متعال است و زندگي اين بزرگوار براي ما درس اخلاق و الگو است.
وي بر ترويج سبك زندگي اسلامي در جامعه تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر كشور هاي غربي از طريق ماهواره و شبكه هاي مجازي به دنبال تغيير سبك زندگي اسلامي هستند.
حسيني با اشاره به افزايش بيكاري جوانان ادامه داد: با شرايط امروز جامعه، پشت ميز نشيني براي تمام جوانان مسير نيست پس جوانان بايد به دنبال كار آفريني و ايجاد اشتغال مولد باشند.
به گفته وي بايد اقتصادي مقاومتي در جامعه پياده شود چرا كه اقتصاد مقاومتي كاهش فقر را در پي دارد.
2047/7556