۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81885277
T T
۰ نفر

بازداشت امیر داعش در استان شمالی لبنان

۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۸
کد خبر: 81885277
بازداشت امیر داعش در استان شمالی لبنان

بیروت – ایرنا – اداره كل امنیت عمومی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه امیرگروه تروریستی تكفیری داعش در استان عكار در شمال لبنان را به همراه كمربندهای انفجاری و یك عنصر انتحاری آماده عملیات تروریستی بازداشت كرده است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه اداره كل امنیت عمومی لبنان كه عصر شنبه صادر شد، آمده است: در چارچوب رصد و كنترل دقیق فعالیت های گروه های تروریستی و باندهای خفته وابسته به آنها ، نیروهای امنیت عمومی با دستور دادستانی ویژه، ( ف.ب) و (ع.م) دو شهروند لبنانی را كه به همراه عناصر دیگر باندی تروریستی وابسته به داعش تشكیل داده بودند، بازداشت كردند.
در این بیانیه تصریح شده است:در منزل ( ب. ف) كه دراعترافاتش هنگام بازجوئی، خود را امیر داعش دراستان عكار در شمال لبنان معرفی كرده است، تعدادی كمربند انفجاری آماده برای اقدامات تروریستی انتحاری كشف و ضبط شد.
(ف. ب) همچنین اعتراف كرده است كه تعدادی از شهروندان لبنانی را در چارچوب یك گروه مسلح برای فعالیت به نفع گروه تروریستی داعش به كار گرفته و ماموریت آنها اجرای عملیات تروریستی با استفاده از كمربندهای انفجاری بوده است.
این امیر داعش در استان عكار لبنان گفته است كه مراكز امنیتی و نظامی ، ایست و بازرسی ها و شخصیت های امنیتی و نظامی از جمله اهداف باند مسلح او بوده است.
وی همچنین خاطرنشان كرده است كه (ع .م) را برای اجرای عملیاتی تروریستی انتحاری علیه یكی از پایگاه ها و یا گشتی های ارتش لبنان با استفاده از كمربند انفجاری آماده كرده بود كه قبل از هر اقدامی بازداشت شدند.
در این بیانیه آمده است كه بازجویی از این دو تروریست تكفیری و تلاش ها برای بازداشت دیگر عناصر این باند و همدستان آنها ادامه دارد.
خاورم ** 1324