۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵
کد خبر: 81886358
T T
۰ نفر
بخشي از حكم خلع يد و تخريب بيمارستان قديمي رازي قائمشهر اجرا شد

ساري-ايرنا-مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران از اجراي بخشي از حكم خلع يد و تخريب بيمارستان قديمي رازي قائمشهرخبرداد و گفت كه هم اكنون فروشگاه اين بيمارستان تخريب شده است .

حجت الاسلام ستار عليزاده روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:بمنظور اجراي حكم خلع يد ، 200متر مربع فضاي فروشگاه بيمارستان قديمي رازي قائمشهر تخريب شد .
وي با اشاره به اينكه سال گذشته حكم خلع يد و تخريب بنا قديمي بيمارستان رازي و احياي آستانه امامزاده يوسف رضا (ع) در محل اين بيمارستان صادر شده ، گفت: ديوان عالي كشور با محرز و مسلم دانستن وقف شش هزار و 284 متر مربع از فضاي اين بيمارستان، حكم خلع يد و قلع قمع آن را صادر كرده است.
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران افزود: بيمارستان رازي 80 سال پيش با دستور رضاشاه پهلوي و با تخريب بقعه امامزاده يوسف رضا (ع)، برادر امام هشتم (ع) ساخته شد.
وي گفت :با تخريب بقعه و ساخت بيمارستان، مقبره اين امامزاده در زير يكي از بخش هاي بيمارستان قرار گرفت و آستانه اين امامزاده اكنون به يك محيط محدود در حاشيه بيمارستان خلاصه شده است.
حجت الاسلام عليزاده افزود :بيمارستان رازي قائمشهرمركز درماني خدمات دهي به بخش عمده اي از مردم مازندران را انجام مي دهد و اجراي حكم خلع يد و تخريب بيمارستان با تعامل في مابين اوقاف و امور خيريه و دانشگاه علوم پزشكي استان صورت مي گيرد .
وي گفت كه با توجه به ساخت بيمارستان جديد در جوار بيمارستان قديمي رازي قائمشهر و ضرورت خدماتدهي اين مركز درماني به افراد ، تخريب بخش هاي ديگري از اين بنا با هماهنگي و تعامل صورت خواهد گرفت .
پيگيري 20 ساله اوقاف و امور خيريه براي بازگرداندن اين موقوفه بيمارستان رازي قائمشهر دوسال قبل به ثمر نشسته است و ديوان عالي كشور حكم قلع و قمع و تخريب بناي قديمي اين بيمارستان را صادر كرد.ك/3
2096/1899