۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81892356
T T
۰ نفر
برگزیدگان دانشگاه علوم پزشكی مشهد تجلیل شدند

مشهد- ایرنا- 50 نفر از برگزیدگان علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی مشهد روز پنجشنبه در جشنواره هفته پژوهش و فناوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشكی مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برگزیدگان برتر حوزه پژوهش و فناوری در 12 محور از جمله برگزیدگان پژوهشی جوان و آزاد دانشگاه، فناور برتر دانشگاه، تالیف و ترجمه برتر، مراكز تحقیقات و مجلات علمی پژوهشی برتر، همایش علمی پژوهشی برتر و دانشجویان برگزیده پژوهشی هستند.
دكتر محسن تفقدی افزود: با تلاش اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی مشهد امسال رتبه سوم را در حوزه پژوهش و فناوری كسب كرد و علاوه بر آن رتبه نخست در همكاریهای بین‌المللی و میزان استناد به مقالات نیز به این دانشگاه اختصاص یافت.
وی تعداد مقالات و تولیدات علمی، جوایز معتبر بین‌المللی، فناوری علمی تولیدات، تعداد استناد به مقالات بین‌المللی، چاپ تعداد مقالات در دانشگاههای برتر بین‌المللی و همكاریهای بین‌المللی را از جمله معیارهای این ارزیابی عنوان كرد.
معاون دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: این جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر و برگزیدگان علمی دانشگاه طی یك سال گذشته، برگزار شده است.
دانشگاه علوم پزشكی مشهد به عنوان قطب پزشكی در شرق كشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار كارمند بهداشتی و درمانی است.
این دانشگاه دارای معاونتهای بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. 30 درصد دانشجویان آن در 161 رشته و در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از كارشناسی، كارشناسی ارشد، متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشكی مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشكی مشهد 15 شبكه بهداشت و درمان، هفت دانشكده و 46 مركز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیر پوشش دارد. دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی مشهد در دانشكده های پرستاری و مامایی، پزشكی، بهداشت، پیراپزشكی، داروسازی، دندانپزشكی و طب سنتی تحصیل می كنند.
بر اساس سرشماری سال 1390 در چارچوب امكانات بهداشتی و درمانی از مجموع سه هزار و 340 روستای خراسان رضوی 1456 روستا دارای خانه بهداشت، 432 روستا دارای مركز بهداشتی و درمانی، 194 روستا دارای داروخانه، 190 روستا دارای پایگاه بهداشت روستایی و 48 روستا دارای مركز تسهیلات زایمانی بوده و نیز پزشك خانواده در 490 روستا و پزشك در 606 روستا مستقر است.
7496/1858