۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81893728
T T
۰ نفر
وحدت بين شيعه و سني عامل شكست دشمنان اسلام است

مهاباد- ايرنا- امام جمعه موقت بوكان گفت: وحدت بين شيعه و سني مهمترين و موثرترين عامل شكست توطئه هاي دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا ملا عباس احمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوكان با تبريك سالروز ميلاد مبارك محمد مصطفي (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار كرد: مسلمانان بايد براي خنثي كردن توطئه هاي دشمنان به وحدت روي آوردند تا دشمنان اسلام را ناكام كنند.
وي گفت: مسلمانان بايد با بصيرت افزايي و گذشت از خواسته هاي كوچك و با نگاه هاي بلند و پرهيز از تعصب هاي قومي، نژادي و مذهبي امكان دستيابي به بزرگترين هدف جهان اسلام كه امت واحده است، را هموار كنند.
ماموستا احمدي ادامه داد: اختلاف ميان امت اسلامي، آسودگي خاطر استعمارگران و دشمنان اسلام را فراهم خواهد كرد از اين رو آنها همواره در جهت افزايش اختلاف بين مسلمانان گام برمي دارند بنابراين بر مسلمانان واجب است كه اتحاد و همبستگي خود را پيش از پيش افزايش دهند.
خطيب جمعه بوكان اضافه كرد: در طول تاريخ اسلام هر كجا كه مسلمين وحدت داشتند و از تفرقه دوري كردند، به موفقيت ها و پيروزي هاي بزرگي در زمينه هاي مختلف دست يافتند و هيچگاه نبايد از وحدت و همبستگي در هر شرايطي غافل ماند.
وي با بيان اينكه همه مسلمانان بايد در كنار يكديگر براي اعتلاي دين اسلام تلاش كنند، افزود: هفته وحدت بهانه اي است تا دل هاي مسلمانان بيش از پيش به هم نزديك و در نهايت زمينه هاي نابودي دشمنان اسلام فراهم شود.
به گزارش ايرنا، فاصله ميان 12 ربيع‌الاول كه سالگَرد ولادت پيامبر اسلام بنابر روايات اهل سنت است تا 17 ربيع‌الاول كه سالگرد ولادت پيامبر اسلام بنابر روايات اهل تشيع است به عنوان هفته وحدت نامگذاري شده است.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/2093