۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81902362
T T
۰ نفر
آتش سوزي هاي سال نو در روسيه دست كم جان هشت نفر را گرفت

مسكو - ايرنا - بر اثر آتش سوزي هايي كه در شب سال نو ميلادي در مناطق مختلف روسيه رخ داد دست كم هشت نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ايرناف وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه آمار آتش سوزي ها در شبانه روز اخير به بيش از 560 مورد مي رسد. در اين گزارش هيچ اشاره اي به تلفات اين اتش سوزي ها نشده است.
در شبانه روز اخير ماموران اتش نشاني وابسته به وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه هم 56 شي خطرناك ازقبيل فشفشه و مواد انفجاري را خنثي كرده اند.
همچنين به گزارش شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه، در منطقه كانسك استان كراسنايارسك روسيه در سيبري اين كشور دو دختر بچه بر اثر آتش گرفتن تزيينات درخت كاج جان خود را از دست دادند.
تلاش والدين اين كودكان براي نجات انها از زبانه هاي اتش بي نتيجه بود و دو طفل كشته شدند.
در منطقه دميتروف استان مسكو نيز بر اثر آتش سوزي در يك خانه دو طبقه دو كودك كشته شدند و مادر بچه فقط توانست يك پسر 10 ساله خود را نجات دهد.
در حريق در يك خانه در استان بريانسك روسيه هم سه نفر و مزرعه اي در استان اورلوف اين كشور يك نفر جان خود را از دست داد.
در يك ساختمان چند طبقه مسكوني در سن پترزبورگ هم شب گذشته اتش سوزي رخ داد و 50 نفر از ساكنان خانه تخليه شده و شب را در بيرون از خانه بسر بردند.
علت اين اتش سوزي فشفشه بازي بوده است.
در يك مركز اسكان گردشگران در استان سوردلوفسك در منطقه اورال هم آتش سوزي رخ داد كه در مجموع از اين مركز و ساختمان مسكوني در مجاورت ان 50 نفر تخليه شدند و يك نفر هم كه قبل از رسيدن ماموران اتش نشاني از پنجره طبقه چهارم خود را به بيرون پرت كرد به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
سالانه حدود 11 هزار نفر در آتش سوزي ها در روسيه جان خود را از دست مي دهند.
اروپام*391** 1583 **