۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81904458
T T
۰ نفر
اجراي 25 هزار متر مربع پروژه هاي بهداشتي درماني در لارستان

شيراز - ايرنا- رييس دانشكده علوم پزشكي و خدمات درماني لارستان گفت: حدود 25 هزار متر مربع پروژه هاي بهداشتي، درماني و آموزشي با مشاركت دانشكده علوم پزشكي لارستان و خيرين سلامت اين شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر عاطفه رئوفي شنبه ضمن بازديد از بيمارستان نبي اكرم (ص)، شبكه بهداشت و درمان و مركز سلامت جامعه شهرستان خنج، در ديدار با مسئولين اين شهرستان كه در سالن شهيد نوراني برگزار شد، ضمن بر شمردن دستاوردهاي دو ساله دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني لارستان در حوزه بودجه، تشكيلات و عمراني، اظهار داشت: در دو سال اخير تعداد 30 متخصص در بيمارستان هاي تحت پوشش دانشكده علوم پزشكي، جذب شده است، افزود: تجهيز بيمارستان ها، اخذ مجوز احداث 30 باب خانه بهداشت و غيره از جمله اقدامات مهم انجام شده در حوزه دانشكده علوم پزشكي لارستان است.
اين مسئول ضمن تشكر از همراهي هيات رئيسه، پرسنل و خيرين سلامت در كسب اين دستاوردها، گفت:اميدواريم با تلاش حداكثري همكاران، ارائه خدمات سلامت در شهرستان خنج شتاب بيشتري بگيرد و در محدوده قانوني و مطابق با سياست دولت تدبير و اميد و وزارت بهداشت كليه دغدغه ها و موارد مطروحه در خصوص حوزه سلامت شهرستان خنج پيگيري شود.
در اين مراسم، شيخ عبدالصمد ابونجمي امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج با تشكر از دست اندر كاران حوزه سلامت كشورگفت: اگر به سي سال قبل برگرديم در آن زمان دسترسي به پزشك ايراني اصلاً مقدور نبود و پزشكان منطقه را پزشكان هندي و پاكستاني تشكيل مي دادند.
وي با ابراز خرسندي از پيشرفت علمي جوانان كشورمان در تخصص ها و مسائل كلان سلامت، افزود: طرح تحول سلامت، بذر ارزشمندي است و بركت خداوند پشت اين طرح تحول سلامت خواهد آمد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان خنج در سخناني با اشاره به كاستي ها و انتظارات حوزه سلامت اين شهرستان، گفت: اميدواريم با حمايت هاي دانشكده علوم پزشكي لارستان، پيگيري هاي لازم براي آموزشي شدن بيمارستان نبي اكرم (ص) و تبديل آن به قطب درماني منطقه فراهم شود.
دكتر قهرمانلو همچنين خواستار تصويب و اخذ خدمات جديد در مراكز درماني اين شهرستان شد و افزود: اميدواريم مجوز لازم براي احداث خانه هاي بهداشت و مراكز بهداشتي درماني و همچنين پيگيري و تصويب چارت تشكيلات بيمارستان 130 تخت خوابي شهرستان خنج اخذ شود.
دكتر احمدي آزاد، رئيس بيمارستان نبي اكرم(ص) شهرستان خنج نيز گفت: طرح تحول سلامت دولت تدبير و اميد با همت وزير محترم بهداشت و همكاري خوب مجموعه وزارت بهداشت باعث كاهش خط فقر و افزايش چشمگير سطح سلامت جامعه بخصوص در شهرستان خنج شده است.
وي افزود: طرح تحول سلامت در شهرستان خنج، حضور بي سابقه خيرين در عرصه سلامت و تحولات دو چندان را بدنبال داشته است و از اين طرح مي توان به عنوان بهار سلامت در دولت تدبير و اميد نام برد .
رئيس بيمارستان نبي اكرم(ص) شهرستان خنج بيان كرد: با توجه به نام گذاري امسال به نام دولت و ملت، همدلي و همزباني ، خوشبختانه به عينه تحقق عملي اين شعار را در حوزه سلامت شهرستان خنج شاهد هستيم.
7371/ 1876