۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81904727
T T
۰ نفر

درخشش فیلم ایرانی در جشنواره چشم سوم هند

۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳
کد خبر: 81904727
درخشش فیلم ایرانی در جشنواره چشم سوم هند

تهران- ایرنا- جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی هند «چشم سوم»در بخش فیلم‌های كوتاه به فیلم ایرانی آب یخ به كارگردانی جلال سیدپناهی رسید.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا، جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی هند چشم سوم هر ساله اواخر سال میلادی در شهر بمبئی هند برگزار می‌شود.
امسال از سینمای ایران فیلم «آب یخ» به كارگردانی جلال سیدپناهی، جایزه اصلی این جشنواره در بخش فیلم‌های كوتاه را دریافت كرد.
مهدی زارع ‌بی‌عیب وابسته فرهنگی ایران در بمبئی، به نمایندگی از جلال سیدپناهی، در آخرین شب سال 2015 میلادی، جایزه بهترین فیلم بخش فیلم‌های كوتاه را از چهاردهمین دوره جشنواره «چشم سوم» دریافت كرد.
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این جشنواره بین‌المللی فیلم كه یكی از معتبرترین جشنواره‌های جهانی محسوب می‌شود، 30 فیلم از كشورهای مختلف همچون ایران، هند، نپال، چین، كره جنوبی، ویتنام، ژاپن، میانمار، اندونزی، آمریكا، مصر، مراكش و... به نمایش درآمدند.
این جشنواره مختص فیلم‌های كارگردان‌های آسیایی است و در دو بخش رقابتی مسابقه فیلم‌های بلند و مسابقه فیلم‌های كوتاه، برگزار می‌شود.
در بخش مسابقه فیلم‌های كوتاه این دوره از جشنواره، فیلم‌های داستانی زیر 30 دقیقه كه تولید سال‌های 2013 و 2014 هستند، امكان شركت داشتند.
فیلم كوتاه «آب یخ» ساخته جلال سیدپناهی، بعد از راهیابی به چهاردهمین جشنواره فیلم‌های آسیایی «چشم سوم» هند، به عنوان فیلم برتر كوتاه، جایزه امسال را از آن خود كرد. این فیلم زندگی انسان‌ها را به تصویر می‌كشد كه در تشبیهی، مانند یخ كم‌كم آب می‌شوند.
انتخاب فیلم‌ها در این دوره به این نحوه بوده كه از بین 200 فیلم شركت‌كننده (شامل 45 فیلم از ایران) 30 فیلم انتخاب شد. همچنین در این جشنواره یك هیأت داوری متشكل از هنرمندان و اهالی صنعت سینمایی بالیوود هند، در آخرین روزهای سال 2015 به قضاوت آثار پرداختند و پس از داوری، 5 فیلم برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان نامزد شدند و سرانجام در 31 دسامبر 2015 (پنجشنبه 10 دی) فیلم ایرانی آب یخ به عنوان فیلم برتر بخش فیلم‌های كوتاه، برگزیده شد.
فراهنگ**1355**1027
۰ نفر