۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81908117
T T
۰ نفر
فرماندار: طرح جامع ترافيكي زابل بايد هرچه سريعتر تدوين شود

زابل- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار ويژه شهرستان زابل گفت: با توجه به نيازمندي شهرستان به طرح جامع ترافيكي اين طرح بايد هر چه سريعتر از سوي دانشگاهها، شهرداري، راهنمايي و رانندگي و دستگاهها مرتبط تهيه و تدوين شود.

به گزارش ايرنا هوشنگ ناظري روز سه شنبه در نشست شوراي ترافيك زابل اظهار داشت: اين طرح پس از تهيه مبناي تصميم گيري در نشست هاي شوراي ترافيك قرار مي گيرد.
وي تاكيد كرد: با توجه به نياز زابل به طرح جامع ترافيكي، دانشگاهها بايد تدوين آن را در قالب برنامه هاي علمي در دستور كار قرار دهند.
وي از شهرداري زابل ايجاد سازمان هاي ترافيك، بوستان ها، بازيافت و بهسازي را خواستار شد.
فرماندار شهرستان ويژه زابل گفت: با توجه به قوانين، تاكسي هاي برون شهري در شهرهايي كه داراي پايانه هستند بايد در محل پايانه مستقر شوند اما براي سهولت كار مي توانند در مكاني مناسب فعاليت كنند.
ناظري تصريح كرد: جابه جايي تاكسي هاي برون شهري زابل - زاهدان به مكاني ديگر براي راحتي بيشتر مسافران بايد به صورت كارشناسي شده و علمي انجام شود.
وي با اشاره به تلاش براي توسعه ترانزيت در منطقه سيستان گفت: بايد براي دريافت عوارض از خودروهاي ترانزيتي نشستي با حضور فرمانداران، شهرداران و مسئولان مرتبط اين منطقه و مديران ارشد استاني در محل استانداري سيستان و بلوچستان برگزار شود.
وي همچنين از شهرداري زابل خواست تا در اعتبارات سال آينده خود نصب و راه اندازي چراغ هاي هوشمند راهنمايي و رانندگي را در دستور كار قرار دهد.
منطقه سيستان متشكل از پنج شهرستان زابل، زهك، هامون، هيرمند و نيمروز در شمال سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7317/3042/6081