۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰:۰۵
کد خبر: 81909075
T T
۰ نفر
شهدای ورزشكار ما الگوی قهرمانان كشور هستند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم شب خاطره شهدای ورزشكار با اشاره به اینكه روح ورزش پهلوانی و قهرمانی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها قابل مشاهده بود، گفت: ورزشكاران شهید الگوی بی بدیلی برای قهرمانان ورزش كشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسماعیل كوثری شامگاه سه شنبه در مراسم شب خاطره با ورزشكاران در تالار سوره حوزه هنری اظهار كرد: شهدای ورزشكار نیز به همراه شهیدان و رزمندگان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس جانانه در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند و نگذاشتند كه حتی یك وجب از خاك كشورمان در تصرف دشمن قرار گیرد.
وی با بیان اینكه روح ورزش پهلوانی و قهرمانی در جبهه های جنگ فراموش نشد گفت: بیش از پنج هزار شهید ورزشكار در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند كه با رشادت و شجاعت های خود حماسه آفرینی كردند.
كوثری با بیان اینكه در زمان جنگ تحمیلی هیچ كشوری ادوات نظامی و حتی سیم خاردار نیز به كشور ما نمی فروخت خاطر نشان كرد: با شجاعت و رشادت رزمندگان اسلام بیش از دو هزار تانك و نفربر توسط همین روحیه پهلوانی كه طنین انداز جبهه ها بود برای كشورمان به غنیمت گرفته شد چراكه این بزرگان برای رضای خدا و دفاع از تمامیت ارضی كشور تا پای جان قهرمانانه ایستادند.
داود آذرنوش رییس سازمان بسیج ورزشكاران در این آیین ابعاد مختلف برگزاری نخستین كنگره پنج هزار شهید ورزشكار را توضیح داد.
كلیپ تصویری شهید شاهرخ ضرغام از شهدای دوران دفاع مقدس در این مراسم به نمایش درآمد.

** ورزشكاران باید به مساله قهرمانی بیش از پول و شهرت فكر كنند

برادر شهید مهدی رضایی مجد كاپیتان پیشین تیم ملی جوانان فوتبال ایران و بازیكن تیم های فوتبال اكباتان، تهران جوان و پیروزی در این مراسم با اشاره به اینكه ورزشكاران كشور ما باید بُعد قهرمانی را از این شهدای ورزشكار الگو بگیرند اظهار كرد: شهدای ورزشكار در جنگ تحمیلی ورزش را نه برای اینكه به قهرمانی و شهرت برسند بلكه برای كسب واژه پهلوانی و همچنین سربلندی ایران اسلامی به كار گرفتند.
وی با بیان اینكه قهرمانان واقعی شهدای اسلام هستند گفت: این ورزشكار شهید در مدت حضورش در تیم ملی جوانان ، 15 گل در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و تداركاتی از جمله در مسابقات جام پادشاهی بنگلادش مقابل تیم ملی كره جنوبی برای ایران به ثمر رساند.
شب خاطره با ورزشكاران شامگاه امروز با جمعی از مسوولان ورزشی، فرماندهان دوران دفاع مقدس ، تعدادی از نمایندگان مجلس ، برخی اعضای شورای شهر تهران، احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون های ورزشی از جمله تكواندو، والیبال، پهلوانی و زورخانه ای، جانبازان و معلولان، دوو میدانی، یزدانی رییس سازمان ورزش بسیج ، آذرنوش رییس سازمان بسیج ورزشكاران، گرشاسبی مدیركل ورزش و جوانان استان تهران، معمایی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران، مجید مشایخی رییس پیشین بسیج ورزش، پیشكسوتان ورزش قهرمانی در رشته های مختلف و با شركت خانواده معزز شهدا و جانبازان در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم از مادر شهیدان مهدی رضایی مجد و امیر لطفی از شهدای مدافع حرم و همچنین مهدی اربابی از پیشكسوتان فوتبال تجلیل و قدردانی شد.
نخستین كنگره پنج هزار شهید ورزشكار، 13 بهمن ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.
سردار داود آذرنوش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و نصب یادمان شهدای ورزشكار در ورزشگاه آزادی تهران تا دی ماه انجام خواهد شد.
رییس سازمان بسیج ورزشكاران افزود: رونمایی از تمبر شهید ورزشكار، كتاب شهدای شاخص، تقدیر از نفرات برتر مسابقات عكاسی، تقدیر از خانواده معظم شهدا و سخنرانی مسوولان لشكری و ورزشی از جمله برنامه های این كنگره خواهد بود.
وی ادامه داد: یادمان شهدای ورزشی نیز در اماكن ورزشی نصب خواهد شد و در اماكن ورزشی جدید نیز محل مناسبی برای نصب یادمان شهدای ورزشكار پیش بینی خواهد شد.
رییس سازمان بسیج ورزشكاران ادامه داد: تاكنون 250 یادواره شهدا در سطح شهرستان، استان و فدراسیون ها برگزار شده است كه این یادواره ها تا 13 بهمن ادامه خواهد داشت.
وی همچنین از همكاری وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این كنگره خبر داد و گفت: برنامه های دیگری نیز با همكاری وزارتخانه درحال انجام است كه ساماندهی 15 هزار مربی ورزشی و برگزاری نشست های اخلاقی از جمله آنان است.
تهرام/9306/7247/1109/1348 **شبد **1095
۰ نفر