۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81909968
T T
۰ نفر

افزايش تعامل اصناف و ستاد امر به معروف

۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81909968
افزايش تعامل اصناف و ستاد امر به معروف

تهران - ايرنا - دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان تهران از افزايش تعامل ميان اصناف و اتحاديه ها با اين ستاد خبر داد و خواستار راه اندازي هر چه سريعتر شوراهاي امر به معروف اتحاديه ها شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از ستاد امر به معروف و نهي از منكر احمد روزبهاني در نشست شوراي امر به معروف اصناف استان تهران گفت: با تشكيل شوراها در اصناف و اتحاديه ها و افزايش تعامل بين اتحاديه ها و ستاد امر به معروف، مشكلات زيادي برطرف شده و يا كاهش مي يابند به ويژه آن كه سازمان تعزيرات نيز آماده همكاري است.
وي افزود: در اين صورت، امر به معروف و نهي از منكر به شكل معيني براي مردم نمايان مي شود و اصل هشتم قانون اساسي نيز تصريح دارد كه امر به معروف و نهي از منكر عبارت است از نظارت مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم و براي اينكه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درخصوص اين فريضه، محقق شود، مشاركت بيشتر اتحاديه ها و اصناف ضروري است.
روزبهاني همچنين گفت: اتحاديه ها و اصناف براي دريافت مجوز، فرم تعهدات را امضاء كرده و بايد در چارچوب تعهدات خود عمل كنند كه از جمله اين تعهدات مي توان به رعايت ضوابط ديني، اخلاقي و صنفي، خودداري از عرضه كالاهاي غيرقانوني، پوشش و رفتار نامناسب فروشنده و رعايت آداب اسلامي اشاره كرد.
اين مقام مسئول افزود: طبق تبصره 3 ماده 17 قانون امر به معروف و نهي از منكر، ستاد امر به معروف با همكاري سازمان بسيج مستضعفين براي مرحله عملي اين فريضه يعني موضوع ماده 4 همين قانون اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي براي افراد مورد نياز از سازمان بسيج مستضعفين خواهد كرد كه اين افراد، ضابطان امر به معروف و نهي از منكر محسوب مي شوند.
وي افزود: طبق قانون، همه مردم در مرتبه زباني و نوشتاري مي توانند امر به معروف و نهي از منكر كنند و لذا دستورالعملي به اين منظور تهيه و ابلاغ شده تا بسيجيان آموزش ديده در مجتمع هاي بزرگ و مراكز خريد تجاري به اجراي ماموريت بپردازند.
روزبهاني با بيان اينكه اين اقدام صرفا در تذكر خلاصه نمي شود، افزود: در اين بازرسي ها، ضمن تذكر به صاحبان اين املاك و كسبه، مهلت يك هفته اي هم داده مي شود و در صورت تكرار تخلفات، با آنها برخورد قانوني و قضايي مي شود كه پلمپ واحد صنفي از جمله آنها است.
وي با تاكيد بر اينكه اين عمليات، خلاف آن چه كاسبان تعهد كرده اند، نيست، اظهار داشت: به عنوان مثال صنف فيلمبرداران، تعهد كرده اند كه از صحنه هاي مبتذل فيلمبرداري نكنند و فيلمبرداراني كه از عروس هاي بدون پوشش مناسب فيلمبرداري مي كنند، خلاف قانون و تعهداتشان عمل مي كنند كه مستوجب برخورد است.
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكراستان تهران گفت: ما قائل به اطلاع رساني شفاف هستيم و ستاد امر به معروف و نهي از منكراستان، اتحاديه ها و اصناف با كمك هم طرحي را اجرا خواهند كرد كه طي آن كسبه اي كه مصاديق امر به معروف و نهي از منكر را رعايت مي كنند، با نصب پلاكاردي بر سر در مغازه آنان از نوع عملكردشان تقدير و تشكر داشته باشيم تا الگويي براي سايرين باشند.
نشست شوراي امر به معروف و نهي از منكر اصناف استان تهران با حضور نمايندگان دادگستري استان، سازمان تبليغات اسلامي استان، سازمان بسيج اصناف تهران، اداره اماكن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و قرارگاه امر به معروف و نهي از منكر بسيج تهران برگزار شد.
فراهنگ**1003**1569
۰ نفر