۱۸ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81912101
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: خط و خط گرايي در انتخابات بايد شكسته شود

اصفهان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بايد خط و خط گرايي در انتخابات شكسته شود و فقط عقل و ايمان در راي دادن مد نظر قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان كه در ميدان امام (ره) اين شهر اقامه شد، افزود: در انتخابات نبايد خط و خط گرايي مطرح باشد بلكه بايد به نامزدهاي سالم و توانمند راي بدهيم.
وي تاكيد كرد: اگر به كسي كه بدانيم اصلح نيست راي دهيم به جامعه خود خيانت كرده ايم.
امام جمعه اصفهان شركت در انتخابات را يك عبادت و خدمت به جامعه اسلامي دانست و گفت: در انتخابات بايد مانند هميشه مواظب فتنه و فتنه گر باشيم.
وي با بيان اينكه در انتخابات نبايد دعوا باشد، افزود: بلكه بايد با حفظ انسجام و وحدت مراقب باشيم كه افراد نفوذي به مجلس هاي خبرگان يا شوراي اسلامي راه نيابند.
وي با بيان اينكه عده اي از هم اكنون شروع به شبهه افكني در انتخابات آينده كرده اند، افزود: بايد مواظب اين موارد باشيم و هميشه احتمال دهيم كه دشمن فتنه گري مي كند.
آيت الله طباطبايي نژاد در ادامه ديدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه كشور را بسيار ارزشمند توصيف كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به موضوع انتخابات نيز اشاره كردند و آن را نعمت بزرگي براي كشورمان دانستند.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، افزود: در انتخابات بايد حق الناس، رعايت شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با بيان اينكه انتخابات در جمهوري اسلامي هميشه سالم و مطمئن برگزار شده است، اضافه كرد: بهترين انتخابات در دنيا در جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود كه يكي از افتخارات ماست.
وي با طرح اين سوال كه چرا عده اي از نامطمئن بودن انتخابات دم مي زنند تصريح كرد: اين طور نيست كه عده اي از دولت يا خارج از دولت تصميم داشته باشند كه انتخابات نادرست برگزار شود و هميشه دقت شده است كه افراد ناشايست وارد مجلس نشوند و راي مردم از بين نرود.
امام جمعه اصفهان با بيان اينكه ممكن است در انتخابات اختلاف ها يا اشكالاتي بوجود آيد، ادامه داد: اما اينكه بگوييم اصل انتخابات باطل است، كار اشتباهي است.
وي همچنين با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره فتنه 88 اضافه كرد: در انتخابات 88 حدود 40 ميليون نفر راي دادند اما عده اي گفتند كه در يكي يا دو صندوق تقلب شده و بايد همه انتخابات را باطل كنيم.
آيت الله طباطبايي نژاد افزود: ادعاي آنها اشتباه و غرض آنها اين بود كه آشوب كنند نه اينكه حق را بشنوند.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان تاكيد كرد: همه مسئولان، نماينده ها و مردم ما مراقب هستند تا اشتباهي در انتخاب انجام نشود.
وي به بخش ديگري از سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با ائمه جمعه اشاره كرد و گفت: رهبر انقلاب، نماز جمعه را قرارگاه هدايت، بصيرت و تقوي خواندند زيرا دشمن در مقابل ما در حال جنگ است و ما در نماز جمعه بايد در برابر دشمن بايستيم و مردم را بيدار كرده و راه هاي نفوذ دشمن را به آنها معرفي كنيم.
امام جمعه اصفهان همچنين به اعدام آيت الله شيخ نمر باقر النمر توسط آل سعود اشاره كرد و افزود: چنين خيانتي و به شهادت رساندن اين مجاهد بزرگ از طرف آل سعود، تعجب برانگيز نبود زيرا اين خاندان هر روز به اسلام خيانت و جنايت جديدي مرتكب مي شوند.
آيت الله طباطبايي نژاد افزود: آل سعود در كشورهاي مختلف به نام اسلام به مسلمانان و اسلام ضربه مي زند و بطور نيابتي از طرف كفار و دشمنان اسلام با مردم سوريه، بحرين ، يمن و خود مردم شيعه عربستان مي جنگد.
وي به قيام 19 دي توسط مردم قم در سال 1356 نيز اشاره كرد و افزود: اين قيام مردم و به شهادت رسيدن عده اي از جوانان و طلاب، مقدمه اي براي تظاهرات ديگر و بزرگداشت شهدا و منجر به بيرون رفتن شاه از كشور شد.
وي تاكيد كرد: ما نبايد قيام 19 دي را فراموش كنيم زيرا روحانيت و مردم قم به خوبي فهميدند كه دشمن چه قصدي دارد و اين قيام منشاء خير و پيروزي انقلاب اسلامي شد.
امام جمعه اصفهان همچنين سالگرد شهادت شهيد سرلشگر محمد كاظمي و 10 نفر از فرماندهان سپاه در حادثه سقوط هواپيما همچنين سالگرد شهادت احمدي روشن از شهداي هسته اي را گرامي داشت.
به گزارش ايرنا مقرر بود در پايان نماز جمعه اين هفته در محكوميت جنايات آل سعود و اعدام شيخ نمر راهپيمايي برگزار شود اما اعلام شد كه با توجه به راهپيمايي خودجوشي كه روز سه شنبه گذشته در ميدان انقلاب اصفهان برپا شد، اين راهپيمايي برگزار نمي شود.
ت/3011/ 2093