۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81914611
T T
۰ نفر

گردشگری اصفهان و گوانگجو چین افزایش می یابد

۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81914611
گردشگری  اصفهان و  گوانگجو چین افزایش می یابد

اصفهان -ایرنا- راهكارهای توسعه و تقویت صنعت گردشگری بین اصفهان و شهر گوانگجو مركز استان گوانگ دونگ چین چین در نشست مشترك هتلداران و دست اندركاران امور گردشگری دو استان مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش ایرنا ، در این نشست كه در اصفهان برگزار شد، مدیركل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از ارتباطات تاریخی بین ایران و چین به عنوان مهمترین بستر تقویت همكاری متقابل در صنعت گردشگری یاد كرد.
فریدون اله یاری با اشاره به جایگاه تاریخی و اقتصادی جاده ابریشم از این جاده به عنوان یكی از شاخص و نمادهای روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و چین یاد كرد و گفت : رفت و آمد هیات های چینی به اصفهان در چند ماه اخیر نشان دهنده علاقه و خواست متقابل برای افزایش همكاریهای فرهنگی و گردشگری است.
وی افزود: ما معتقدیم گردشگری میان ایران و چین به ویژه اصفهان و گوانگجوی چین می بایست بر پایه ارتباط دیرینه فرهنگی ایران و چین افزایش یابد .
اله یاری جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اصفهان اشاره كرد و گفت: وجود بیش از 22هزار اثر تاریخی در استان اصفهان بویژه در مسیر جاده ابریشم در ایران، وجود بیش از چهار اثر تاریخی ثبت جهانی، دو اثر میراث معنوی كه به ثبت جهانی رسیده است، در كنار ثبت ملی هزارو800 اثر تاریخی و وجود اقلیم متنوع طبیعی اصفهان مقصد مطلوب گردشگران است .
وی ابراز امیدواری كرد سفر دست اندركاران گردشگری استان گوانگ دونگ چین به اصفهان نقطه آغازی بر توسعه گردشگری اصفهان و استان گوانجوی چین باشد.
گوانگجو مركز استان گوانگ دونگ چین است و پس از پكن و شانگهای پرجمعیت ترین شهر كشور چین بشمار می رود.
7141 / 1339