۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81914976
T T
۰ نفر
فرماندار: 174 طرح عمراني در گناباد در حال اجراست

گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 174 طرح در بخش هاي مختلف عمراني، توسعه اي و محروميت زدايي در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان در حال اجرا است.

محمد علي نبي پور روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرحها در بخش هاي مختلف زيارت، آسفالت روستايي، راهسازي، بهداشتي، آموزش و پرورش، حمل و نقل، صنعت و معدن و گازرساني به مناطق روستايي اجرا مي شود.
وي ادامه داد: از اين ميان 112 طرح با اعتبار 815 ميليارد و 790 ميليون ريال مربوط به اعتبارهاي تملك دارايي و 504 ميليارد و 130 ميليون ريال از محل اعتبارهاي ماده 180 است.
وي اظهار كرد: طرح گازرساني به مناطق روستايي گناباد هم با اعتبار 220 ميليارد ريال از مهر ماه سالجاري آغاز شده است.
فرماندار گناباد گفت: اين طرح تاكنون 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و بعد از تكميل فرآيند گاز رساني در روستاهاي بخش مركزي و كاخك، در اوايل سال آينده به طور همزمان انجام خواهد شد.
وي افزود: علاوه بر اين از محل ماده 1012 براي آبرساني به مناطق روستايي شهرستان گناباد 9 ميليارد و 400 ميليون ريال بودجه اختصاص يافته است.
وي با اشاره به سفر اخير استاندار خراسان رضوي به شهرستان گناباد اظهار كرد: تلاش ما استفاده موثر از فرصت سفرهاي مسئولان ملي و استاني براي رفع مشكلات پيش روي اجراي طرحهاي مختلف در اين شهرستان است.
نبي پور گفت: در سفر استاندار خراسان رضوي قول مساعد براي پيگيري تخصيص اعتبار اجراي برخي پروژه هاي توليدي بخش خصوصي و همچنين طرح احداث فرودگاه گناباد به عنوان يكي از طرحهاي بسيار مهم توسعه جنوب اين استان داده شد.
وي افزود: دولت تدبير و اميد توجه خاصي به توسعه مناطق مختلف از جمله مناطق كمتر توسعه يافته و روستايي دارد و با اجراي طرحهاي گوناگون توسعه اي و عمراني به دنبال افزايش اميد و نشاط در بين مردم است.
شهرستان گناباد با وسعت بيش از 5900 كيلومتر مربع و حدود 90 هزار نفر جمعيت در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي قرار دارد و به دليل قرار گرفتن در مسير ارتباطي استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان داراي اهميت خاص است.
گناباد داراي دو بخش مركزي و كاخك، سه شهر گناباد، بيدخت و كاخك و همچنين 112روستا است.
2095/ 6053