۲۰ دی ۱۳۹۴، ۲۲:۴۸
کد خبر: 81915424
T T
۰ نفر
ارزش و كرامت بانوان در سايه عفاف و حجاب حفظ مي‌شود

ساري - ايرنا - مدير كل تبليغات اسلامي مازندران با بيان اين كه نگاه ديني و اسلامي به بانوان سبب ارتقاي توانمندي‌هاي بانوان و پيشرفت جامعه شده است، گفت: ارزش و كرامت بانوان در سايه عفاف و حجاب حفظ مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شكريان روزيكشنبه در ديدار با بانوان فرهنگي مازندران به نقش بالنده زنان مسلمان در شكل گيري قيام ها و نهضت هاي آزاديخواهانه در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و افزود: زن مسلمان، مظهر اراده، ايستادگي، عفاف، پاكدامني و بواقع مطيع و پيرو راستين حضرت فاطمه زهرا(س) است كه در عين حفظ عفت، وظايف اجتماعي و سياسي خود را نيز به نحو شايسته انجام مي دهد.
وي با بيان اين كه در سه دهه از عمر پربركت انقلاب اسلامي ايران به خوبي نقش بالنده زنان مسلمان ايران اسلامي مشهود و ملموس بوده است؛ ادامه داد: در شرايط سخت مبارزه با رژيم ستمشاهي و بعد از آن دوران دفاع مقدس چه در اصلي ترين خطوط دفاعي و چه در حمايت و پشتيباني از رزمندگان در پشت جبهه و نيز اهداي عزيزترين فرزندان خود در راه پاسداري و حراست از انقلاب اسلامي و نيز حضور مقتدرانه در عرصه هاي علمي و فناوري همواره ثابت قدم و فعال ظاهر شدند.
وي به جايگاه زن در سه دوره تاريخي اشاره و با بيان اين كه زن در دوره بدوي و جاهليت هيچ هويتي نداشت و دختران تازه متولد شده زنده به گور مي‌شدند و شاهد تنزل و شخصيت زنان بوده ايم؛ افزود: در دوره رنسانس نيز زن از شي بودن خارج شد و به عرصه اجتماع آمد اما به ارزش واقعي خود دست نيافت زيرا تنها به زن به‌عنوان شي نگريسته مي‌شد.
مدير كل تبليغات اسلامي مازندران به نگاه اسلام و تغيير نگرش و بينش به زنان پس از اسلام پرداخت و بيان كرد: در دوره اسلام با تغيير نگاه از جنسي و طبقاتي بودن به ارزش مداري، حضور زنان به يك نگاه ارزشي و دين مدارانه تبديل شد.
شكريان ادامه داد: اسلام با تكريم و تعظيم شخصيت زنان الگوهاي شايسته و نمونه اي را براي زنان به مانند حضرت زهرا(س) معرفي كرد تا آنجا كه پيامبر اسلام نهايت ادب و احترام را به شخصيت والاي حضرت زهرا داشت.
مدير كل تبليغات اسلامي مازندران به نقش و ميزان اثرگذاري زنان بر روند اجتماع اشاره كرد و افزود: نقشي كه زن در ساختن مرد دارد بيشتر از نقشي است كه مرد در ساختن تاريخ دارد و نمونه والاي آن مادران شهدا هستند.
وي به نگاه غرب به موضوع حضور اجتماعي بانوان پرداخت و گفت: دشمنان براي انحراف بانوان و تغيير نگرش و بينش آنها در جامعه اسلامي برنامه هاي متعددي را طرح ريزي كرده اند، اما بانوان در امر به معروف و نهي از منكر و ترويج پوشش اسلامي به‌ويژه در محيط اجتماعي و كار پيشگام شوند زيرا نقش مؤثرتر آنها اثرات بيشتري را خواهد گذاشت.
وي يكي از پليدترين توطئه هاي دشمنان دين اسلام در تاريخ معاصر را توطئه كشف حجاب رضاخاني دانست و افزود: اين طرح شوم استكبار براي كشف حجاب براي اسلام زدايي، شكستن حرمت ها و ازهم پاشاندن خانواده بود.
شكريان به تأكيد اسلام براي حجاب با توجه به آيات و روايات در اين خصوص پرداخت و اظهارداشت: متأسفانه يكي از اهداف دشمنان براي مقابله با فرهنگ متمدن عفاف و حجاب از هم پاشاندن كانون خانواده ها و گسست‌هاي فرهنگي در جامعه است.
مديركل تبليغات اسلامي مازندران ادامه داد: بر خلاف تبليغات رسانه هاي ضد دين و مروجين بي بند و باري، بي حجابي و بد حجابي تمدن نيست، بلكه برعكس، نشانه حقير بودن آن شخص است.
وي حجاب را موجب حفظ كرامت و جايگاه رفيع بانوان دانست و تاكيد كرد: حجاب موجب حفاظت از شخصيت و موجب حفظ آبرو و ارزش انسان مي‌شود و اگر مسأله حجاب در جامعه تبيين شود جامعه به آرامش رواني دست پيدا مي‌كند.
وي بدحجابي را مشكلي مهم در جامعه اسلامي دانست و با بيان اين كه متأسفانه ورود مد هاي غربي هر روز براين مشكل مي افزايد، گفت: جامعه ما در چنين شرايطي نيازمند ارائه الگويي فاطمي در عرصه عفاف و حجاب است.
وي ترويج فرهنگ فاطمي را مهم ترين راه حل معضل اجتماعي بي حجابي در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: متوليان ديني و فرهنگي كشور بايد به سوي ارائه الگويي مناسب و برگرفته از انديشه هاي فاطمي در جامعه باشند.
وي با بيان اين كه متوليان ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه هاي روتين و روزمره در اين عرصه بايد خود داري كنند؛ بيان كرد: متأسفانه با توجه به شعارهاي مطرح شده در اين حوزه هنوز در عرصه عفاف و حجاب يك سياست گذاري و برنامه ريزي مشخص و تعريف شده اي صورت نگرفته است.
شكريان با تأكيد بر اين كه بايد از همه ظرفيت هاي موجود در كشور در جهت نهادينه‌كردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بهره گرفت؛ افزود: بدحجابي در كشور با مباني ديني و اسلامي ما در تضاد است
7328/6097