۲۶ دی ۱۳۹۴، ۸:۴۴
کد خبر: 81921782
T T
۰ نفر
وقوع يك طلاق در كمتر از 1.5 ساعت در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - مديركل ثبت احوال آذربايجان غربي گفت: در 9 ماهه امسال چهار هزار و 780 مورد طلاق در اين استان به ثبت رسيده است كه نشان مي دهد در كمتر از يك و نيم ساعت يك مورد طلاق در استان واقع مي شود.

محمد جوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وقوع اين ميزان طلاق در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.1 درصد افزايش دارد.
وي اضافه كرد: اين در حالي است كه در 9 ماه امسال 24 هزار و 610 مورد ازدواج در آذربايجان غربي ثبت شده و با رشد 1.1 درصدي همراه بوده است.
وي اظهار كرد: طبق بررسي هاي صورت گرفته از سال 88 تا سال جاري با رشد جهشي در نسبت ازدواج به طلاق در آذربايجان غربي رو به رو بوده ايم به طوري كه از يك طلاق به ازاي هر 8.7 ازدواج در سال 88 به يك طلاق به ازاي هر 5.2 ازدواج رسيده است.
مديركل ثبت احوال آذربايجان غربي ادامه داد: در سال 89 تعداد طلاق هاي صورت گرفته 1.6 مورد به ازاي هر هزار نفر بود كه اين رقم در سال جاري به 1.9 مورد به ازاي هر هزار نفر رسيده كه اين رشد، قابل توجه است.
جوان گفت: اين در حالي است كه ميزان ازدواج از 13.1 مورد به ازاي هر هزار نفر در سال 89 به 10 مورد به ازاي هر هزار نفر در سال جاري رسيده است.
وي افزود: آذربايجان غربي در حال حاضر رتبه هفدهم كشوري را در بين 31 استان كشور در خصوص ميزان طلاق به ازاي هر هزار نفر به خود اختصاص داده ولي با اين وجود، سرعت رشد طلاق در اين استان زياد است.
وي اضافه كرد: در حوزه آماري نسبت ازدواج به طلاق نيز در رده چهاردهم كشوري هستيم.
اداره كل ثبت احوال در تمامي استان هاي كشور مسئول ارائه آمارهاي وقايع حياتي چهارگانه شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق است.
طلاق يكي از مهمترين معضلات اجتماعي در جامعه امروزي به شمار مي رود كه به سرعت در كشورهاي مختلف دنيا از جمله ايران در حال افزايش است.
8137/2093