۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81922570
T T
۰ نفر
سینماگران ایرانی از شبكه های ماهواره ای شكایت می كنند

تهران-ایرنا-معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی كشور می گوید سینماگران ایرانی به دلیل پخش تیزرهای فیلم های خود از شبكه های ماهواره ای از آنها شكایت می كنند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، پخش تیزر تبلیغاتی فیلم های در حال اكران سینمای ایران از برخی شبكه های ماهواره ای و باز شدن پای برخی تهیه كنندگان این فیلم ها به دادسرای فرهنگ و رسانه، باعث شد تا مهمترین نهاد سینمایی كشور به این موضوع ورود كند و امروز 26 دی جلسه‌ای میان سینماگران با رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه با حضور حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی برگزار شد.
ایل‌بیگی درباره آنچه كه در جلسه امروز میان سینماگران و رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده است‌ به ایرنا، گفت: برخلاف آنچه پیش از این مطرح شد كه تهیه كنندگان سینما به دادسرا احضار شده اند، اصلا این گونه نبوده و در واقع این جلسه دعوتی از سوی این دادسرا بود به منظور گفت ‌و گو و همفكری با اهالی سینما كه به خوبی نیز برگزار شد.
وی با اشاره به اینكه در این جلسه دوستان سینماگر و دادسرای فرهنگ و رسانه دیدگاه‌ها و نقطه ‌نظرات خود را مطرح كردند، افزود: نیت دادسرای رسانه از برگزاری این جلسه، حمایت و صیانت از فرهنگ و هنر كشور بود.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مهمترین درخواست امروز سینماگران را تبلیغ مناسب آثار دانست و ادامه داد: سینماگران در این جلسه مشكلات و موانع خود را برای تبلیغ و معرفی فیلم‌هایشان در داخل كشور بیان كردند.
ایل بیگی درباره نظر سینماگران نسبت به پخش تیزر تبلیغاتی فیلم ها در شبكه های ماهواره ای نیز، توضیح داد: سینماگران معتقدند شبكه‌های ماهواره‌ای در مورد فیلم‌ها طراحی و هدف‌گذاری كرده‌اند و نیت آنها بدون شك خیرخواهانه نخواهد بود.
وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد تا سینماگران شكایت خود را از شبكه های ماهواره ای به قوه قضائیه ارائه دهند تا آنها نیز از طریق مجامع بین المللی پیگیر موضوع شوند.
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ادامه این گفت و گو به موضوع حمایت قوه قضائیه از هنرمندان اشاره كرد و افزود: خواهش ما از دادسرای فرهنگ و رسانه این بود كه آنها جنبه حمایتی خود را حفظ كنند و با مذاكره با دستگاه های دیگر، امكان حمایت از تبلیغ مناسب فیلم ها فراهم شود.
بحث برخورد با قاچاق فیلم از دیگر موضوعاتی بود كه ایل بیگی به آن اشاره كرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا به كمك قوه قضائیه از آثار سینماگران مراقبت بیشتری شود تا از این منظر نیز سینماگران ما متضرر نشوند.
وی خاطرنشان كرد: جلسه امروز در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد و امیدواریم نتایج مثبتی برای سینمای ایران داشته باشد.
فراهنگ**9246**1027
۰ نفر