۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷
کد خبر: 81929914
T T
۰ نفر
تاكید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر معرفی هنرمندان ایران به جهان

تبریز- ایرنا- معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دو هنرمند پیشكسوت تبریزی گفت: ستاره های هنری بزرگی در كشور داریم لذا وظیفه ما معرفی ستاره های آسمان هنر ایران به دنیا است.

به گزارش ایرنا، علی مرادخانی روز پنجشنبه در جریان دیدار با میرحسین زنوزی از استادان خوشنویسی آذربایجان در تبریز، هنرمندان را سرمایه های عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین توصیف و بیان كرد: هنرمندان گنجینه های تمام نشدنی این مملكت هستند و باید قدرخوشنویسان هنرمند را كه گسترش دهنده این هنر فاخر، معنوی و گرانبها هستند بدانیم.
استاد میرحسین زنوزی متولد 1329 تبریز و رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی است. وی همزمان با بهره مندی از محضر زنده یاد بخت شكوهی، تذهیب را نیز از محضرهنرمند نامی تبریز استاد علی كوهپایه ای فراگرفت.
این هنرمند از سال 1366 در انجمن خوشنویسان تبریز به آموزش هنرجویان پرداخت و نه تنها از آن سال تا به امروز آموزش را بی وقفه ادامه داده بلكه در افزون بر 100 نمایشگاه جمعی نیز حضور یافته است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با محمدعلی جدیدالاسلام از استادان عكاسی آذربایجان گفت: استادان برجسته هنر ماندگارعكاسی نقش ممتاز و متمایزی درثبت تاریخ ایران داشته اند و بی‌ گمان پرتو ماندگار آثار استاد جدیدالاسلام نیزهمواره راهگشا و راهنمای هنرمندان عكاس و پیشرفت و تعالی این هنرخواهد بود.
وی افزود: درواقع سهم بینش و معرفت عكاس از یك موضوع او را تبدیل به عكاسی موفق می كند كه آثارش را در یادها جاودان خواهد كرد.
استاد محمدعلی جدیدالاسلام متولد1331 تبریز، از سال 1343 فعالیت خود را در زمینه عكاسی آغاز كرده و تاكنون در جشنواره های مختلف ملی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و داور حضور داشته است.
وی همچنین به عنوان یكی از بزرگترین مجموعه داران دوربین عكاسی و عكسهای قدیمی در كشور دهها نمایشگاه انفرادی وگروهی برگزار و شاگردان بسیاری را در حوزه هنر عكاسی تربیت كرده است.
3093/1495/1858
۰ نفر