۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81930106
T T
۰ نفر

بی خبری از سرنوشت رهبر مسلمانان نیجریه

۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81930106
بی خبری از سرنوشت رهبر مسلمانان نیجریه

مشهد- ایرنا- دختر خوانده شیخ ابراهیم زكزاكی گفت: با گذشت 40 روز از فاجعه كشتار مسلمانان در زاریا، هیچ خبری از پدرمان نداریم.

بدیعه زكزاكی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای نیجریه در مشهد افزود: گفته می شود یك نفر ایشان را زنده دیده است ولی هیچ یك از افراد خانواده و نزدیكانشان ایشان را ندیده اند و اگر راست می گویند چرا نمی گذارند كه افراد خانواده، ایشان را ببینند؟
وی اظهار كرد: با گذشت 40 روز از این كشتار تاكنون جنازه ای از شهدا را تحویل نداده اند.
وی گفت: افرادی را كه زخمی و دستگیر شده اند بدون معاینه و معالجه به زندان برده اند كه برخی به خاطر خونریزی در زندان شهید شده و برخی از دستگیرشدگان در پایگاه نظامی ارتش نیجریه هستند و در مجموع بیش از 730 نفر ناپدید هستند و هیچ خبری از آنها نیست.
بدیعه زكزاكی افزود: خانواده های شهدا، مجروحان و ناپدید شدگان این كشتار داغدار هستند و به عنوان نمونه یك زن از سه پسر، دو دختر و همسرش خبری ندارد.
وی اظهار كرد: بعد از این كشتار هر چه كه داشتیم از خانه و حسینیه را ویران كردند و هیچ اثری برای ما باقی نگذاشتند و حتی به قبرستان شهدای ما هم رحم نكردند و آنجا را ویران نموده و آتش زدند و هم اكنون از شهدایمان نیز اثری نداریم.
وی گفت: حتی افرادی را در خانه شیخ زكزاكی در اتاقی محبوس نموده و در را قفل كرده و خانه را آتش زدند و همه را سوزاندند.
دختر خوانده شیخ ابراهیم زكزاكی افزود: اتفاقی كه در نیجریه افتاد شبیه فاجعه كربلا بود و ارتشیان چادرها، گوشی ها، انگشترها و گوشواره های زنان دستگیر شده را برداشتند و در بین دستگیر شدگان جوانان 16 و 17 ساله ای بودند كه معلوم نیست به كجا برده شدند.
وی اظهار كرد: ارتش نیجریه جنازه های شهدای زاریا را تحویل نمی دهد چون نمی خواهد معلوم شود كه در این جنایت چند نفر كشته شده اند و یك مسئول ارتش نیجریه مصاحبه كرده و اعلام نموده كه تنها هفت نفر كشته و 10 نفر زخمی شده اند اما ما از شهدایمان عكس و تصویر داریم و تعداد شهدا، ناپدید شده ها و تیرخوردگان فاجعه زاریا حدود سه هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: به بسیاری از مجروحان در خانه شیخ زكزاكی تیر خلاص زدند و پس از شهادت، جنازه هایشان را به آتش كشیدند كه تعداد جنازه های آتش زده شده خیلی زیاد است.
بدیعه زكزاكی گفت: ما از حكومت نیجریه هیچ انتظار عدالت نداریم و در قبال این جنایات فقط به خدا توكل كرده ایم و از مسلمانان جهان و ایران درخواست دعا داریم.
داماد شیخ ابراهیم زكزاكی نیز در این مراسم ضمن تشكر از دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از مسلمانان نیجریه گفت: ما پیش از این شنیده بودیم كه مومنان برادر یكدیگر هستند اما در ایران این برادری را دیدیم و لمس كردیم.
ابراهیم عقیل افزود: حمله ارتش نیجریه در روز 12 دسامبر 2015 به مسلمانان در زاریا یك توطئه از پیش برنامه ریزی شده بود و آنها قصد نابودی شیخ زكزاكی و پیروانش را داشتند ولی مشیت خداوند این نبود كه زكزاكی به شهادت برسد.
وی اظهار كرد: یك نظامی شركت كننده در حمله به خانه شیخ زكزاكی و حسینیه بقیه الله (عج) شهر زاریا در گفت و گو با یك رادیوی خارجی اعلام كرده است كه در حمله ارتش نیجریه از سلاحهایی استفاده شد كه حتی در نبرد با بوكو حرام نیز از آنها استفاده نشده بود.
وی گفت: آنها از سال 1978 میلادی و از دوران دانشجویی شیخ ابراهیم زكزاكی و بیش از 30 سال است كه به دنبال كشتن وی هستند و از آن زمان تاكنون در این راه هیچ گونه كوتاهی نكرده اند اما زنده ماندن شیخ در كشتار اخیر زاریا برای ما چیزی شبیه معجزه بود.
ارتش نیجریه در روز 12 دسامبر سال گذشته میلادی به بهانه اینكه شیعیان این كشور سد راه كاروان ژنرال 'توكور یوسف بوراتای' رئیس ستاد ارتش شده و قصد ترور وی را داشته اند به آنان حمله كرد.
نظامیان نیجریه همچنین با حمله به منزل شیخ ابراهیم زكزاكی، دبیركل جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در شهر زاریا در ایالت شمالی كادونا وی را دستگیر كرده و به افرادی كه سعی در محافظت از این روحانی را داشتند تیراندازی كردند.
در این حمله شیخ زكزاكی به شدت زخمی شد و هم اكنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد.
در حمله مزبور معاون دبیر كل جنبش اسلامی شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسید.
دولت نیجریه اخیرا سیاست های خشونت آمیزی علیه مسلمان این كشور اتخاذ كرده و صدها نفر از آنان را به شهادت رسانده است.
60 درصد جمعیت 150 میلیونی نیجریه را مسلمانان تشكیل می دهند و این كشور در سازمان كنفرانس اسلامی عضویت دارد.
1922 / 6053/1772
۰ نفر