۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81937545
T T
۰ نفر
تفاهمنامه سه كشور برای تبادل كالا از بندر امیرآباد مازندران

ساری- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد واقع در استان مازندران از انعقاد تفاهمنامه سه كشور عضو سی ای اس ( كشورهای مشترك المنافع) برای تبادل كالا با كشتی و ریل از این بندر خبرداد.

علی خدمتگزار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : كشورهای گرجستان، آذربایجان، اوكراین برای حمل كالا با كشتی «رو رو» و ریلی از طریق بندرامیرآباد تفاهمنامه امضا كردند.
كشتي رو رو مجهز به سكوي مخصوص در قسمت پهلو، جلو یا عقب است؛ وسایل نقلیه حامل بار و مسافر مي‌توانند به طور مستقیم از این كشتي‌ها وارد یا خارج شوند؛ كشتي رو رو داراي طبقات مختلف و متحرك است تا از فضاي آن حداكثر استفاده به عمل آید.
وی یادآور شد: زیرساخت های مناسبی در بندر امیرآباد برای واردات، صادرات و ترانزیت كالا تجهیز شده است كه می تواند مورد استفاده داخلی و كشورهای همسایه قرار گیرد.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: تفاهمنامه سه جانبه بین این كشورها و ایران برای مبادلات كالا از بندر امیرآباد زمینه را برای توسعه بیشتر این بندر مهم در پهنه دریای خزر ایجاد می كند.
وی افزود: با راه اندازی اسكله رورو امكان مبادلات كالا از بنادر جنوبی كشور به این بندر و صادرات و واردات كالا نیز فراهم خواهد شد.
خدمتگزار، راه اندازی پنج اسكله جدید ، انعقاد قرارداد برای افزایش زیرساخت سیلو و انبار ذخیره و تجهیزات ماشینی عملیات تخلیه را از مهمترین زیرساخت های ایجادی در بندرامیرآباد اعلام كرد.
** صادرات مركبات از بندرآمیرآباد
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت : هیچ مشكلی در بندرامیرآباد برای صادرات مركبات به كشورهای سی ای اس از جمله روسیه وجود ندارد.
خدمتگزار افزود : از لحاظ كانتینر نیز مشكلی در بندرامیرآباد وجود ندارد و تاجران مازندران می توانند برای صادرات از یك تا 50 كانتینری كه نیاز دارند را از بندرتهیه و مركبات و مواد غذایی را به روسیه صادر كنند.
وی افزود : هفته گذشته 150 تن مركبات مازندران از طریق بندرامیرآباد به بندرآستاراخان در روسیه حمل شد و با تحریم كالاهای تركیه از سوی روسیه، شرایط برای ایران به خصوص تجار این استان برای صادرات مواد غذایی به روسیه فراهم شد و بندرامیرآباد نیز در خدمت تجار و صادركنندگان است.
وی هرگونه كمبود كانتینر و وجود مشكلات ناشی از بالا بودن تعرفه كانتینرهای داخلی در بندرامیرآباد به نسبت مشابه خارجی را رد كرد.ك3
6982/6097/1042