۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۳۵
کد خبر: 81938379
T T
۰ نفر

كرونا بار دیگر به امارات بازگشت

۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۳۵
کد خبر: 81938379
كرونا بار دیگر به امارات بازگشت

تهران - ایرنا - سازمان بهداشت ابوظبی روز چهارشنبه از فوت یك مرد 73 ساله در اثر ابتلا به ویروس موسوم به كرونا در سال 2016 خبر داد و گفت: كرونا باردیگر به امارات بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این نخستین مورد ابتلا به ویروس كرونا در این كشور از ابتدای ژانویه (11 دی ماه) بوده است.
سازمان بهداشت ابوظبی اعلام كرد كه با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت بهداشت امارات و نهادهای بهداشتی و مسئولین ذی ربط، اقدام های پیشگیرانه لازم را براساس توصیه های علمی و ضوابط و شاخص های سازمان بهداشت جهانی اتخاذ كرده اند.
تشدید ابتلا به كرونا در امارات متحده عربی كه پس از نفت، درآمد حاصل از گردشگری بیشترین منبع درآمد این كشور به شمار می رود، می تواند این صنعت حساس و نیز سرمایه گذاری خارجی را تحت الشعاع خود قرار داده و منجر به افت گردشگر و سرمایه گذار در این كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس شود كه به دنبال كاهش قیمت نفت، درآمد آن با كاهش چشم گیری روبه رو شده است.
از سال 2012 تاكنون حدود یكهزار و 595 نفر به ویروس كرونا مبتلا شده اند و حداقل 571 نفر جان خود را از دست داده اند كه اغلب قربانیان در عربستان سعودی ساكن بوده اند. در حال حاضر هیچ واكسن مجازی برای این ویروس وجود ندارد.
ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) كه از خانواده ویروس كرونا است، برای اولین بار در سال 2012 میلادی شناسایی شد.
ویروس های كرونا خانواده بزرگی از ویروس ها هستند كه سبب بروز طیف وسیعی از بیماری ها، از سرماخوردگی گرفته تا سارس می شوند. ویروس های این خانواده عامل بسیاری از بیماری های حیوانی نیز هستند. به نظر می رسد كه بروز این بیماری از یك الگوی فصلی پیروی می كند و شیوع آن بین ماه های مارس تا آوریل بیشتر است.
خاورم**9363**1010
۰ نفر