۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81941995
T T
۰ نفر
سه بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در خوزستان در حال ساخت است

آبادان -ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان گفت:سه بیمارستان از سوی سازمان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول در حال ساخت است.

دكتر داریوش پناهی زاده شنبه در حاشیه بازدید از روند احداث بیمارستان تامین اجتماعی آبادان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:یكی از طرح های بیمارستانی در حال اجرا در آبادان كه با سرعت مناسبی در حال انجام است بیمارستان 160 تختخوابی این شهر است كه با بهترین استاندارهای جهانی در حال اجرا می باشد.
وی اضافه كرد: این طرح بر اساس برنامه زمان بندی شده، این بیمارستان دی ماه سال 1395تكمیل شده و با تجهیزات كامل آماده بهره برداری می شود.
پناهی زاده اضافه كرد:تمامی بخش های بیمارستانی نظیر 10 اتاق عمل و بخش های مراقبت های ویژه در این بیمارستان در نظر گرفته شده است تا شهروندان به زیرساخت بیمارستانی مناسب دسترسی داشته باشند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان همچنین با بیان ظرفیت مناسب توریسم درمانی در شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به تردد اتباع كشور عراق به منطقه آزاد اروند، تصریح كرد:طراحی و امكانات بیمارستان آبادان به گونه ای طراحی شده كه امكان پذیرش بیمار از كشور عراق را نیز داشته باشد.
وی تصریح كرد:در كنار بیمارستان تامین اجتماعی، بازسازی و احداث بیمارستان طالقانی و نفت آبادان نیز در حال انجام است كه تكمیل آن، علاوه بر ارائه خدمات بهتر به مردم و اتباع خارجی، رونق و افزایش گردش مالی شهر آبادان را به همراه دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان گفت:ساخت بیمارستان 160 تختخوابی تامین اجتماعی آبادان سال 1390 در زمینی به مساحت 3.5 هكتار و زیربنای 16 هزار متر مربع آغاز شد و هم اكنون به پیشرفت فیزیكی 55 درصد رسیده است.
پناهی زاده بیمارستان در حال ساخت تامین اجتماعی آبادان را از لحاظ طراحی و ساختار در كشور، نمونه دانست و افزود: بخش های عمومی، داخلی، اطفال، جراحی، مراقبت های ویژه، 10 اتاق عمل، اورژانس و درمانگاه های تخصصی و عمومی در این بیمارستان پیش بینی شده است.
وی جانمایی این بیمارستان را به لحاظ دسترسی به راه های ارتباطی آزادراه اهواز - آبادان و آبادان - ماهشهر و دسترسی آسان مردم خرمشهر به آن، مناسب توصیف كرد و اظهار كرد:این بیمارستان به گونه ای طراحی شده تا با توجه به افزایش تعداد بیمه شدگان تا دهه آینده نیز جمعیت هدف را پوشش دهد.
دكتر پناهی زاده اظهار كرد:برای ساخت این بیمارستان 600 میلیارد ریال و تجهیز آن نیز 600 میلیارد ریال از سوی سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود و از خرید تجهیزات درمانی آن اوایل سال آینده آغاز می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان در خصوص آینده بیمارستان 17 شهریور پس از تكمیل بیمارستان جدید تامین اجتماعی آبادان نیز گفت:در حال رایزنی با دانشكده علوم پزشكی آبادان هستیم تا كاربری جدید برای آن تعریف كنیم.
وی به بازسازی كامل بیمارستان 17 شهریور آبادان اشاره كرد و گفت:دستگاه سی تی اسكن جدید برای این بیمارستان خریداری شده كه تا پایان سال جاری نصب و راه اندازی می شود.
بنا به این گزارش احمد میدری معاون اجتماعی وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی نیز در بازدید از بیمارستان 160تختخوابی تامین اجتماعی آبادان ، سرعت كار در این بیمارستان را مطلوب توصیف و ابراز امیدواری كرد این مركز درمانی مجهز بتواند خدمات درمانی باكیفیت به بیمه شدگان ارائه كند.
3015/6125

سرخط اخبار استان‌ها