۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81942723
T T
۰ نفر
81 طرح برق شهري و روستايي استان يزد هديه دولت در دهه فجر امسال

يزد- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد از بهره برداري 81 طرح برق شهري و روستايي همزمان با سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در اين استان خبر داد .

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اين شركت ، محمدرضا صحتي در آستانه سي و هشتمين بهار انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين طرحها در پنج محور ‌ برق رساني روستايي ، توسعه و ساخت، ‌اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي برق و ‌تامين روشنايي درمناطق شهري و روستايي با اعتباري بالغ بر 18ميليارد و 960ميليون ريال اجرا شده است.
وي با بيان اينكه بهره برداري از طرح هاي يادشده نقش مهمي در پايداري شبكه و توسعه خدمات رساني به مشتركان دارد ،افزود: با اجراي 28 طرح توسعه و ساخت شهري و روستايي افزون بر 16 هزار متر شبكه فشار متوسط ، 50 هزارمترشبكه فشارضعيف با كابل خودنگهدار و يك هزار و 114 دستگاه چراغ پربازده به تجهيزات شبكه استان يزد افزوده خواهد شد.
مديرعامل نيروي برق استان اضافه كرد : در حوزه روشنايي، 21 طرح با ساخت بيش از يك هزار و 180شبكه فشار متوسط و قريب به 18هزار متر شبكه فشار ضعيف با هزينه بالغ بر 13 ميليارد و 110 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
صحتي برق رساني برق رساني به دو روستاي زير ده خانوار را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: در اين راستا 3750متر شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف براي برق رساني به دو طرح تامين برق روستاي سپيدان در اردكان و لاتفتيون اشكذر ساخته شده است.
وي با بيان اينكه 56 دستگاه پست هوايي به ظرفيت 2500 كيلوولت آمپر به تاسيسات موجود افزوده شده است گفت: شركت توزيع نيروي برق بر اساس رويكرد وزارت نيرو فرهنگ سازي گسترده اي را براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير آغاز كرده و با بهره گيري از فناوري هاي نوين ،خدمات گسترده اي را به مردم دارالعباده يزد ارائه مي دهد.
اين مسئول بهره برداري از طرحهاي بهينه سازي شهري و روستايي در سطح استان را از ديگر طرح هاي ايام ا...دهه فجر برشمرد و افزود: 23 هزار 219متر شبكه فشار متوسط و نزديك به 180 هزار متر شبكه فشار ضعيف، بهينه سازي شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد پاسخگويي هوشمند به مشتركين برق در مركز فوريتهاي برق ، خدمات نوين نظير قرائت ، بازديد محل و چاپ قبوض برق مصرفي در محل مشتركين با استفاده از فناوري هاي نوين و ثبت در سامانه اطلاعات مكاني را از خدمات جديد اين سازمان برشمرد.
صحتي با بيان اينكه تعداد مشتركين برق استان يزد از 600 هزار مشترك فراتر رفته است تاكيد كرد: استفاده از شيوه هاي نوين مديريت شبكه براي استمرار انرژي الكتريكي و افزايش قابليت اطمينان شبكه ، فرهنگ سازي و اصلاح الگوي مصرف مشتركين، گسترش و توسعه خدمات الكترونيك از برنامه هاي استراتژيك اين شركت محسوب مي شود.
هم اكنون 587 هزار مشترك وجود دارد كه 476 هزار مشترك آن يعني 80 درصد مشتركان خانگي هستند و طول شبكه‎هاي توزيع برق استان يزد شامل 9 هزار و 755 كيلومتر شبكه فشار متوسط و هفت هزار و 446 كيلومتر شبكه فشار ضعيف است.
71درصد برق اين استان در بخش صنعت ،حدود 13درصد در بخش خانگي ، حدود 11درصد كشاورزي ، سه درصد تجاري ، حدود 9درصد عمومي و مابقي در ساير بخش ها مصرف كنندگان برق استان است.
1968/ 6197