۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81943139
T T
۰ نفر
ويژه برنامه‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در دهه فجر

تهران - ايرنا - ويژه برنامه‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور همزمان با گراميداشت سي وهفتمين ايام‌الله دهه مبارك فجر انقلاب اعلام شد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، همزمان با آغاز سي‌ ‌و‌ هفتمين فجر انقلاب، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور همگام با ساير نهادها و ارگان‌هاي مسئول، برنامه‌هاي متنوعي را برگزار مي‌كند.
در اين گزارش آمده است: اين مراسم كه به‌ منظور پاسداشت روزهاي اميدبخش پيروزي انقلاب اسلامي و يادآوري خاطره ايثار، همدلي، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهايت پيروزي مقتدرانه ملت سربلند ايران اسلامي برپا مي‌شود، فعاليت‌هاي گوناگوني را در سطح ملي در بر مي‌گيرد.
معرفي كتاب به انتخاب كتابداران، يكي از برنامه‌هاي اين ايام خواهد بود؛ در اين راستا به منظور شناساندن ساحت عرفاني، سياسي، اخلاقي و... شخصيت امام راحل(قدس سره) متناسب با اقشار مختلف، كتابداران بهترين‌ كتاب‌ها از ميان كتاب‌هاي موجود در كتابخانه را انتخاب و نسبت به معرفي آن‌ها به اعضا اقدام مي‌كنند.
اداره‌كل فرهنگي نهاد، چكيده خلاصه‌هاي ارسالي را مورد ارزيابي قرار داده و ضمن انتشار بهترين خلاصه‌ها، از سي و هفت نفر از كتابداران برتر نيز تجليل خواهد شد.
شيوه اجرايي ارسال خلاصه‌ها در شبكه سامان اطلاع رساني مي‌شود.

**برگزاري جلسات كتاب‌خوان با حضور نويسندگان حوزه انقلاب اسلامي
تشكيل جلسات كتاب‌خوان ويژه اين مناسبت، از ديگر برنامه‌هاي دهه مبارك فجر خواهد بود.
بر اين اساس در اين ايام حداقل يك نشست كتاب‌خوان در هر استان، با حضور شخصيت‌ها و نويسندگان مرتبط با موضوع انقلاب اسلامي و امام خميني(قدس سره) برگزار خواهد شد. برگزاري سلسله نشست‌هاي«كتاب‌خوان» به منظور به اشتراك‌گذاري كتاب‌هاي خوانده شده و با هدف ترويج و تبليغ مطالعه در قالب معرفي كتاب، از خرداد ماه سال جاري به همت نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور آغاز شده است.

**پوستر اين چند كتاب با موضوع امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي
پوستر‌هاي «اين چند كتاب» به همت اداره كل امور فرهنگي نهاد و با هدف معرفي كتاب در حوزه‌هاي موضوعي و مناسبتي متنوع طراحي، توليد و توزيع مي‌شود. پنجاه و يكمين پوستر از اين مجموعه، ويژه ايام الله فجر انقلاب اسلامي، با عنوان «مقطع رهايي» و موضوع «امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي»، طراحي و توليد شده كه در مرحله ارسال است.
اين پوستر در تمامي كتابخانه‌ها و مجموعه‌هاي فرهنگي در سطح استاني توزيع خواهد شد.
برگزاري جلسات نقد كتاب با موضوع امام خميني(قدس سره) و انقلاب اسلامي؛ برگزاري مسابقه كتابخواني مكتوب و آنلاين از آثار مرتبط با امام(قدس سره)؛ نامگذاري كتابخانه‌هاي تازه تأسيس متناسب با ايام‌الله دهه فجر؛ برگزاري نمايشگاه كتاب از آثار موجود در كتابخانه با موضوع انقلاب و امام خميني(قدس سره)؛ تبليغات محيطي؛ عضويت نيم‌بها و بخشودگي جرايم ديركرد امانت كتاب از ديگر برنامه‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در ايام گراميداشت دهه مبارك فجر در سال‌جاري خواهد بود.
همچنين كتابداران به منظور تجديد پيمان با آرمان‌هاي امام راحل(ره)، با حضور حداكثري و هماهنگ خود در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، نشان‌دهنده حضور كتابداران نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در اين حركت افتخارآفرين مردمي خواهند بود.
فراهنگ**1293 ** 1569
۰ نفر