۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81943737
T T
۰ نفر
گردهمایی تبیین اصول انتخابات سالم برای اولین بار در كنگاور برگزار شد

كرمانشاه – ایرنا – اولین گردهمایی تبیین اصول انتخابات سالم شامگاه یكشنبه در مجتمع یادگار امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كنگاور برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرماندار كنگاور در جمع فعالان رسانه و فضای مجازی ترویج روحیه پرسشگری و روشنگری را از وظایف حاكمیت برشمرد و گفت: به دنبال تبیین انتخابات قانونمندتر و سالم تر نسبت به دوره های گذشته به عنوان رسالت های عمومی مردم در شهرستان هستیم.
شریف خسروی هدف از برگزاری این جلسه را آشنا كردن مردم به حقوق خود در حوزه انتخابات و بهره برداری از خرد جمعی مردم عنوان كرد و افزود: این اقدامات در راستای برگزاری یك انتخابات سالم، باشكوه و بدون حاشیه اجرا می شود.
وی با تبیین شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گفت: استقلال به معنی عدم وابستگی در حوزه های مختلف، آزادی نیز یعنی مردم در بیان نظرات واهمه ای نداشته باشند و جمهوری اسلامی هم با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری هم بعد جمهوریت آن نمایان است و هم اسلام كه دارای مرزهای مبرهن می باشد و زینت بخش جمهوریت و چارچوب این شعار انقلاب است كه دیده می شود.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان های كنگاور، صحنه و هرسین تاكید كرد: باید همه تلاش كنیم كه مردم در حوزه انتخابات یك تكلیف درونی محور داشته باشند و تلاش ما نیز در این انتخابات، انتخاب معتمدینی به عنوان هیات اجرایی بود كه هیچ گونه پست مدیریتی نداشتند و در نوع خود كم سابقه است.
فرماندار كنگاور گفت: برای نهادینه كردن جامعه مدنی باید ابتدا از خود شروع كرد، لذا چالش ها را باید در ابتدای امر توسط خودمان حل و فصل كنیم.
فرماندار كنگاور با بیان اینكه طرفداران عموم نامزدها در هیات اجرایی این حوزه انتخابیه حضور دارند اظهار داشت: همه اعضای این هیات در صفت امانتداری مشتركند و مردم یقین داشته باشند كه هیات اجرایی امانتدار مردم خواهند بود.
خسروی با ابراز تاسف از اینكه در فضای مجازی تاكید بر حمایت از نامزد خاصی توسط قومیت ها می شود، این اقدام را اقدامی غلط خواند و افزود: براساس قانون اساسی فرد منتخب، نماینده تمام ملت ایران است.
فرماندار كنگاور داشتن استانداردهای ملی، توجه داشتن به خردجمعی و دامن نزدن به اختلافات قومی و قبیله ای را از ویژگی های یك نامزد انتخاباتی اصلح برشمرد.
كنگاور با 85 هزار نفر جمعیت به همراه شهرستان های صحنه و هرسین دارای یك كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
7447/8066