۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۴
کد خبر: 81946512
T T
۰ نفر

آموزش و پرورش گناباد پيشتاز در فعاليت هاي قرآني

۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۴
کد خبر: 81946512
آموزش و پرورش گناباد پيشتاز در فعاليت هاي قرآني

گناباد- ايرنا- رئيس آموزش و پرورش گناباد گفت: اين شهرستان از نظر فعاليتهاي قرآني مدارس در بين شهرستانهاي استان خراسان رضوي پيشتاز است.

سيدمحمد مهدوي روز سه شنبه در حاشيه افتتاحيه مسابقات قرآن و عترت و معارف اسلامي دانش مدارس گناباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دانش آموزان گنابادي از نظر حضور در مسابقه هاي قرآني و كسب رتبه هاي برتر از جايگاه خاصي در استان برخوردارند و رتبه هاي برتر اين رقابتها را در سنوات گذشته به خود اختصاص داده اند.
وي گسترش سطح كيفي و توجه به افزايش غنا و اثربخشي فعاليتهاي قرآني در مدارس، تشويق دانش آموزان به حضور در برنامه هاي قرآني و ارزشي را از جمله دلايل اين موفقيت برشمرد.
مهدوي خاطرنشان كرد: پنج مدرسه قرآني و دارالقرآن در اين شهرستان به صورت تخصصي به آموزش معارف قرآني به دانش آموزان مي پردازند.
رئيس آموزش و پرورش گناباد گفت: 200 دانش آموز گناباد حافظ قرآن و يا مشغول طي دوره هاي تخصصي آن هستند.
وي اضافه كرد: آموزش و پرورش گناباد با وجود مشكلات در بخشهاي مختلف و از جمله پراكندگي جمعيت دانش آموزي و كمبود كلاس درس به خصوص در مناطق روستايي به هيچ عنوان با افت تحصيلي دانش آموزان مواجه نيست و همواره در زمره 10 شهر برتر خراسان رضوي از نظر رتبه ها و معدل قرار دارد.
وي كمبود فضاهاي آموزشي در برخي مناطق و از طرفي كمي تعداد دانش آموزان در روستاها را از ديگر مسائل و تنگناهاي اين بخش ذكر كرد.
مهدوي تصريح كرد: به همين دليل 69 مدرسه و كلاس درس به صورت چند پايه تحصيلي در شهرستان گناباد اداره مي شوند كه اين مساله كيفيت آموزشي را تحت الشعاع قرار مي دهد.
رييس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: به دليل كمبود دانش آموز در برخي مناطق اين شهرستان 45 كلاس درس در قالب 12 مدرسه به صورت مختلط دختر و پسر فعال است.
وي گفت: با وجود برابر بودن ميزان فضاهاي آموزشي در مناطق شهري و روستايي هم اكنون 13 هزار دانش آموز در نقاط شهري و چهار هزار تن هم در روستاهاي گناباد تحصيل مي كنند.
وي افزود: به دليل تخليه برخي از روستاها 90 مدرسه نيز خالي و بدون استفاده رها شده است.
سي و چهارمين مرحله مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامي دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم در دو بخش بانوان و آقايان در رشته هاي حفظ، قرائت قرآن، ترتيل قرآن، مفاهيم قرآن، نهج البلاغه، احكام و انشاي نماز به مدت چهار روز در حال برگزاري است.
از مجموع پنج هزار دانش آموز شركت كننده در اين مسابقه هاي قرآني مدارس، 1600 نفر به سطح شهرستان راه يافته اند كه از اين تعداد 96 دانش آموز برتر به رقابتهاي استاني راه مي يابند.
17 هزار دانش آموز در قالب هزار و 31 كلاس درس در 221 مدرسه گناباد به تحصيل اشتغال دارند كه از اين تعداد 16 مدرسه شبانه روزي است.
2095/5132