۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۴۵
کد خبر: 81946757
T T
۰ نفر
بهره برداري از 9 طرح عمران شهري در تربت حيدريه

تربت حيدريه- ايرنا- در دومين روز از دهه مبارك فجر 9 طرح عمران شهري شهرداري تربت حيدريه روز سه شنبه مورد بهره برداري قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، شهردار تربت حيدريه در آيين افتتاح اين طرح ها و نيز رونمايي از تجهيزات ناوگان موتوري شهرداري كه با حضور فرماندار تربت حيدريه و شماري از مسئولان انجام شد، گفت: براي اجرا و تكميل پروژه هاي ياد شده و خريد تجهيزات جديد، جمعا 100ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
رمضانعلي شورابي با بيان اينكه از ابتداي امسال 250 هزار مترمربع خيابان اصلي و فرعي و نيز ورودي هاي شهر آسفالت شده است، افزود: نيمي از اعتبار ياد شده تنها براي اجراي عمليات آسفالت شهر تربت حيدريه شده است.
وي به خريد دو دستگاه پخش شن و نمك، خودروي حمل اموات و يك دستگاه غلتك اشاره كرد و گفت: تبديل آرامستان ديزقند به پارك محله، اصلاح هندسي و اجراي روكش آسفالت فاز يك بلوار باهنر، طرح جمع آوري آب هاي سطحي و اجراي پارك طبيعت كودكان و بانوان از مهمترين پروژه هاي افتتاحي شهرداري است.
شورابي در خصوص پارك در دست ساخت بانوان تربت حيدريه اظهار كرد: اين پارك در زميني به مساحت 15 هزار مترمربع ساخته مي شود كه تاكنون بالغ بر هزار ميليارد ريال براي مناسب سازي و تجهيز آن هزينه شده است.
وي با بيان اينكه پارك مخصوص بانوان با تجهيزات كامل و به صورت محصور در منطقه پارك جنگلي پيشكوه واقع است، افزود: اين پارك در فروردين سال 95 به صورت رسمي افتتاح خواهد شد، اما برنامه هاي توسعه اي، تكميل و تجهيز آن ادامه خواهد داشت.
به گفته شورابي، براي اين پارك پيست ‌هاي معمولي و حرفه‌اي دوچرخه سواري، زمين واليبال، بسكتبال، وسايل بازي كودكان، ابزار و لوازم تندرستي در فضاي باز بوستان، سرويس ‌هاي بهداشتي، آلاچيق و نيمكت و مسيرهاي مناسب پياده روي در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار و فرماندار ويژه تربت حيدريه نيز در جريان افتتاح طرح هاي شهرداري گفت: سرمايه گذاري شهرداري در حوزه عمران شهري قابل ستايش است و نشان از توجه مجموعه شوراي اسلامي شهر و شهرداري به ايجاد فضاهاي سالم تفريحي دارد.
حسن فتحي نيا افزود: كليه دستگاه هاي مرتبط نظير شركت برق، آب، مخابرات، گاز و دستگاه هايي كه به شكلي در توسعه منطقه جنگلي پارك پيشكوه مي توانند نقش داشته باشند، لازم است با شهرداري همكاري و تعامل لازم را داشته باشند.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/5132