۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81947542
T T
۰ نفر

نمايشگاه صنايع دستي مهاباد گشايش يافت

۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81947542
نمايشگاه صنايع دستي مهاباد گشايش يافت

مهاباد- ايرنا- همزمان با گراميداشت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، نمايشگاهي از آثار صنايع دستي در تالار وحدت شهرداري مهاباد گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين نمايشگاه روز پنجشنبه با حضور فرماندار مهاباد، جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي و هنرمندان اين شهرستان گشايش يافت.
مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهاباد در حاشيه اين نمايشگاه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: اين نمايشگاه شامل 30 غرفه بوده و در آن آثاري از 50 هنرمند اين شهرستان به نمايش گذاشته شده است.
آرش شهابي گفت: در اين نمايشگاه آثاري از رشته هاي گليم بافي، سازهاي سنتي، معرق چرم و چوب، مشبك و منبت چوب، پاپوش هاي سنتي (كاله شمامه بندي و كلاش)، رودوزي ها و بافتني هاي سنتي و چاروق دوزي به نمايش گذاشته شده است.
وي اضافه كرد: در حاشيه اين نمايشگاه تعدادي از هنرمندان نيز به شكل كارگاه زنده محصولات خود را توليد مي كنند كه بازديدكنندگان مي توانند از نزديك با نحوه ساخت اين صنايع دستي آشنا شوند.
مسئول ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهاباد گفت: برپايي چنين نمايشگاه هايي مي تواند زمينه را براي احيا و معرفي صنايع دستي اين شهرستان فراهم ساخته و انگيزه بيشتر را در بين هنرمندان ايجاد كند.
وي اضافه كرد: در حاشيه اين نمايشگاه كتابچه هايي در خصوص معرفي صنايع دستي منطقه كه به همت اداره كل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي تهيه شده، در اختيار بازديد كنندگان قرار مي گيرد.
شهابي افزود: اين نمايشگاه تا 22 بهمن در دو نوبت صبح و عصر براي بازديد علاقمندان داير خواهد بود.
همزمان با دهه فجر امسال و جشن پيروزي انقلاب اسلامي 128 برنامه مختلف فرهنگي، هنري، ورزشي و اجتماعي مختلف در مهاباد برگزار مي شود.
از 12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر و جشن پيروزي انقلاب اسلامي نامگذاري شده و در اين ايام مبارك همزمان با بهره برداري از طرح هاي عمراني برنامه مختلفي نيز در شهرها و استان هاي كشور برگزار مي شود.
مهاباد با بيش از 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/2093