۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۲۵
کد خبر: 81948363
T T
۰ نفر
غواصان شهيد نمادهاي مقاومت ملت ايران هستند

اروميه - ايرنا - فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي گفت: غواصان شهيد نمادهاي مقاومت مردم ايران در برابر مستكبران هستند.

سردار عابدين خرم روز چهارشنبه در يادواره 175 شهيد غواص كه در دانشگاه پيام نور اروميه برگزار شد، افزود: تمامي شهداي دفاع مقدس در راستاي عزت و اقتدار ايران اسلامي از جان خود مايه گذاشته و جانفشاني كردند.
وي اضافه كرد: غواصان شهيد نيز با نثار خون پاك خود براي دفاع از كيان اسلامي ايثار كردند كه ياد و خاطره آنها بايد همواره در اذهان همه ما به ويژه نسل جوان باقي بماند.
وي اظهار كرد: وظيفه همه ما مسئولان، دانشگاهيان و دانشجويان نيز در برهه كنوني حفظ آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و تلاش در راستاي حفظ دستاوردهاي شهيدان راه انقلاب اسلامي است.
فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي ادامه داد: دانشگاه ها و مراكز علمي بايد نقش خود را در راستاي تبيين ابعاد مختلف انقلاب اسلامي ايفا كنند كه در اين صورت زمينه گسترش فرهنگ ناب انقلابي در جامعه فراهم مي شود.
سردار خرم بر زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا تاكيد كرد و گفت: نبايد اجازه داد ضربه اي به انقلاب اسلامي وارد شود و تمامي توطئه هاي دشمنان در اين خصوص را بايد نقش بر آب كرد.
وي با قدرداني از دست اندركاران برگزاري اين يادواره افزود: برگزاري يادواره هاي شهدا در مجامع علمي و دانشگاهي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد تا زمينه آشنايي نسل دانشجو و جوان كشورمان با شهدا به عنوان اسوه هاي ايثار و شجاعت فراهم شود.
به گزارش ايرنا، در اين يادواره علاوه بر برگزاري برنامه هاي فرهنگي و هنري، برخي از يادگاران دوران دفاع مقدس به بيان خاطراتي از آن دوران پرداختند.
175 شهيد غواص در عمليات كربلاي 4 توسط مزدوران رژيم بعثي عراق با دستان بسته به شهادت رسيده بودند كه بهار امسال در استان هاي مختلف كشور تشييع شدند.
8137/1905