۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81952905
T T
۰ نفر

«بركت» خوانده شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81952905
«بركت» خوانده شد

تهران- ايرنا- آلبوم موسيقي «بركت» با صداي مشترك «پيام عزيزي» و «سامي يوسف» (خوانندهٔ سرشناس جهان اسلام)، در سراسر جهان منتشر ‌شد.

به گزارش روز يكشنبهٔ گروه فرهنگي ايرنا، آلبوم موسيقي «بركت» (Barakah) با صداي «سامي يوسف»، خوانندهٔ سرشناس جهان اسلام و «پيام عزيزي»، خوانندهٔ ايراني، در بازارهاي بين‌المللي موسيقي سراسر دنيا منتشر ‌شد.
اين، نخستين همكاري سامي يوسف با خواننده اي ايراني محسوب مي‌شود كه در آن دو آهنگ از آلبوم «با قدسيان 1» به نام‌هاي «يا رسول الله يا شاي مدينه» به زبان كُردي و «مسلمانان» به زبان فارسي كه قبلاً با صداي «پيام عزيزي» در ايران منتشر شده بود، دوباره به صورت مشترك با صداي اين دو خواننده اجرا شده است.
«بركت»، هفتمين آلبوم «سامي يوسف» است كه همهٔ قطعه هاي آن برگرفته از آواهاي قديمي اسلامي است كه در قرون وسطا در دنياي اسلام رايج بوده و نواهايي سنتي از اندلس تا چين و مراكش، كردستان، خراسان و بلخ را شامل مي‌شود.
ستارهٔ جوان موسيقي جهان اسلام، «بركت» را نماد ايستادن در برابر افراط‌گرايي و خشونت مي‌داند و دربارهٔ آلبوم جديد خود مي‌گويد: من در جديدترين آلبومم تلاش كرده ام با دعوت به توازن و تعادل، دعوت به اعتدال و راه ميانه، دعوت به حقيقت وحدت‌آفريني، پاسخي به رشد خشونت و افراط‌گرايي در دنيايمان بدهم. با اين حال، در اين آلبوم مجبور شدم ديدار دوباره‌ اي با موسيقي كساني داشته باشم كه قبل از ما در اين راه ميانه به سمت مركز حركت كرده‌اند.
سامي يوسف افزوده است: من معتقدم كه بسياري از مشكل هاي فعلي ما عميقاً مرتبط با نوعي قطع ارتباط فرهنگي با گذشته و فراموشي ميراث فرهنگي، هنري و معنوي ما است. در پاسخ، اين آلبوم، تجليل بيش از هزار سال سنت موسيقي اسلامي است و در آن دعوت به بهره گيري از اين ميراث ارزشمند ساخته شده است. اميدوارم اين آلبوم براي يادآوري از سنت باشكوه و تمدن بزرگي كه وارث آن هستيم عمل كند و دعا مي‌كنم كه تمام شنوندگان با هر زمينه اي راهي به سوي منزلگاه، راهي به سوي آرامش و راهي به سوي صلح در اين موسيقي پر بركت پيدا كنند.
سامي يوسف با شنيدن آهنگ‌هاي «يا رسول الله (ص) يا شاي مدينه» و «مسلمانان» با صداي «پيام عزيزي»، به اين آثار خوانندهٔ ايراني علاقه پيدا مي‌كند و ماه گذشته از اين خوانندهٔ كشورمان براي رفتن به شهر دبي در كشور امارات متحدهٔ عربي دعوت به‌عمل آورد و در استوديويي در آنجا، اين دو آهنگ دوباره با صداي اين دو خواننده اجرا شد.
فراهنگ**3067**1569