۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81953688
T T
۰ نفر

بهره برداري از چهار پروژه سلامت در فيروزآباد

۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81953688
بهره برداري از چهار پروژه سلامت در فيروزآباد

شيراز- ايرنا - همزمان با بهار انقلاب ، طي مراسمي با حضور استاندار فارس و به همت نيكوكار عرصه سلامت، در شهرستان فيروزآباد، چهار پروژه سلامت به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين پروژه ها شامل ساختمان جديد بخش دياليز بيمارستان قائم(عج)، مركز تصويربرداري MRI، ساختمان اكسيژن ساز و دستگاه DDRاست كه از امروز، وارد عرصه خدمت رساني به مردم فيروزآباد شدند.
محمد علي افشاني استاندار فارس در آيين بهره برداري از اين پروژه ها، ابراز اميدواري كرد تا ديگر نيازمندي هاي مردم فيروزآباد در حوزه بهداشت و درمان نيز، مرتفع شود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در اين آيين، با اشاره به موقعيت شهرستان فيروزآباد، آن را قطب درماني جنوب فارس معرفي كرد و گفت: با گسترش خدمات در اين شهرستان، مردم ديگر شهرها مانند قير و كارزين، فراشبند، خنج، مهر، لامرد و حتي از شهرهاي استان هاي همجوار مانند جم، از خدمات بيشتري در زمينه بهداشت و درمان، بهره مند مي شوند.
دكتر محمد هادي ايمانيه در خصوص دستگاه DDR، افزود: اين دستگاه، يك راديولوژي ديجيتال پيشرفته است كه امكان بررسي شرايط بيمار از سوي پزشكان مركز استان را فراهم مي سازد.
وي در خصوص ساختمان اكسيژن ساز هم كه امروز به بهره برداري رسيد، گفت: اين ساختمان مركزي براي تامين اكسيژن موردنياز بيمارستان، بدون صرف هزينه هاي جانبي و حمل و نقل است تا گامي در راستاي تسريع در خدمت رساني به مردم باشد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز از همراهي مهندس 'مال احمدي' نيكوكار اين پروژه در تحقق اين خدمت، تقدير كرده و ابراز اميدواري كرد اين اقدام، در شهرستان مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
رييس شبكه بهداشت و درمان فيروزآباد هم در اين آيين، گفت: ساختمان جديد بخش دياليز، شامل همودياليز و دياليز صفاقي با زيربناي 400 مترمربع و با مشاركت نيك انديش عرصه سلامت، مهندس 'مصطفي خورشيدي مال احمدي' با 15 تخت فعال احداث شده است.
دكتر خدابخش چگيني افزود: هزينه احداث اين ساختمان، بالغ بر 400 ميليون تومان است كه از سوي اين نيكوكار سلامت تامين شده و هزينه تاسيسات و تجهيزات، از سوي دانشگاه علوم پزشكي پرداخت شده است.
او با تقدير از نيت خير و صادقانه و همت والاي اين نيكوكار عرصه سلامت، افزود: بخش دياليز، مجهز به بخش هاي بستري، دياليز ايزوله، استيشن پرستاري، اتاق پزشك، اتاق RO، انبار دارو، رختكن كاركنان و بيماران و سالن انتظار است كه با راه اندازي اين بخش، خدمات شايسته و در خور توجه اي به بيماران دياليزي ارائه مي شود.
رييس شبكه بهداشت و درمان فيروزآباد در خصوص ديگر پروژه سلامت امروز، گفت: مركز تصوير برداري MRI كه با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد تومان احداث شده، در بخش راديولوژي بيمارستان قائم(عج) افتتاح شد.
چگيني از افتتاح ساختمان اكسيژن ساز با اعتباري بالغ بر 600 ميليون تومان و دستگاه DDR بخش راديولوژي با اعتباري بالغ بر 350 ميليون تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت، به عنوان ديگر پروژه هايي ياد كرد كه امروز، گشايش يافت.
شهرستان فيروز آباد در فاصله 120 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.
6113