۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81954018
T T
۰ نفر

جشنواره استاني شعر طنز جوان در مهريز برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۴
کد خبر: 81954018
جشنواره استاني شعر طنز جوان در مهريز برگزار شد

يزد - ايرنا - نخستين جشنواره استاني شعر طنز جوان يكشنبه شب با حضور جمعي از مسئولان اجرايي ، شاعران ، اديبان و علاقمندان به شعر و ادب استان يزد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهريز برگزار شد .

به گزارش ايرنا ، در اين مراسم ابتدا سرپرست معاونت فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: استفاده از زبان شعر براي تحقق اهداف فرهنگي بسيار مهم ، اثر بخش و مورد تاكيد است .
سيد خلف حوتي نژاد با قدرداني از برگزاري اين جشنواره به ميزباني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مهريز به سياست هاي وزارت متبوع در حمايت از شاعران و برگزاري جشنواره هاي هنري و فرهنگي اشاره كرد و گفت: در استان يزد و مهريز ظرفيت هاي خوبي در حوزه هاي شعر و شاعري وجود دارد كه مي توان با برنامه ريزي دقيق و پيگيري هاي ضروري شاهد تعالي روز افزون آنها بود.
فرماندار مهريز نيز در اين آيين از برگزاري اين جشنواره در شهرستان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و شاعران استان و منطقه قدرداني كرد و تداوم اينگونه فعاليت ها را خواستار شد .
سيد محمد رستگاري به نقش شعر و شاعران در انقلاب اسلامي و در مقاطع مختلف زماني اشاره و اظهار داشت: دولت از فعاليت هاي خوب و فاخر فرهنگي و هنري حمايت مي كند .
در پايان و پس از قرائت بيانيه هيات داوران توسط دبير علمي و داور جشنواره ، برگزيدگان به شرح ذيل معرفي شدند
در بخش رباعي ، عليرضا بهجت اردكاني و سيد حسين مدرسي ، وحيد نبي زاده اردكاني و محمود صادق منش تقدير شدند.
سيد علي ميري ركن ابادي به عنوان نفر دوم جشنواره برگزيده شد و همچنين محمد جواد حيدري و حسين مهمان پرست بصورت مشترك به عنوان نفرات اول شناخته شدند.
جايزه ويژه بخش لهجه محلي با موضوع آزاد به محمد جواد حيدري تعلق گرفت و از شاعر پيشكسوت شهرستان مهريز ميزرا غلامحسين زارع بيدكي و دو خردسال شركت كننده در جشنواره نيز تقدير شد.
براي حضور در جشنواره استاني شعر طنز جوان در مهريز 60 اثر به دبيرخانه آن ارسال شده بود .
شهرستان مهريز با 50 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد .
7541/8068