۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81954681
T T
۰ نفر

كشف كانتينر 40 فوتي كالاي قاچاق در استان هرمزگان

۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81954681
كشف كانتينر 40 فوتي كالاي قاچاق در استان هرمزگان

تهران- ايرنا- دبيركميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان از كشف دو محموله بزرگ كالاي قاچاق توسط نيروي انتظامي اين استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از ستاد مبارزه با قاچاق ارز و كالا، عزيزالله كناري افزود: در راستاي اجراي سياست ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و مصوبات كميسيون استان مبني برمبارزه هوشمندانه با قاچاق كالا و ارز و برخورد با سرباندها و محموله هاي بزرگ قاچاق، ماموران اداره كالاي قاچاق انتظامي استان با پيگيري خبري مبني بر انتقال يك محمول قاچاق با اسناد جعلي از گمرك شهيد رجائي، موفق به شناسايي و كشف يك محموله كانتينري 40 فوت كالاي قاچاق ترخيص شده از گمرك شهيد رجايي در ايست و بازرسي شهيد ميرزايي بندرعباس شدند.
وي افزود: محموله ياد شده به نام درپوش شيشه اي اظهار و از گمرك شهيد رجايي ترخيص شده بود.
كناري ادامه داد: اين كانتينر شامل 681 كارتن 10 عددي ظروف سراميكي به ارزش حدود 2 ميليارد تومان است كه در يك دستگاه كانتينر 40 فوت با پلمپ گمركي در حال انتقال به تهران بود.
به گفته وي، محموله مزبور با توجه به اظهار خلاف واقع با تعرفه 7 درصد ترخيص شده بود درحالي كه تعرفه صحيح آن 146 درصد است. نبود امكان كنترل فيزيكي كالاهاي اظهار شده در گمركات استان و كشور بدليل نبود امكانات هوشمند ديد درون كانتينر عامل اصلي سوء استفاده قاچاقچيان براي عبور كالاهاي قاچاق خود از مبادي رسمي بوده است.
دبير كميسيون استان هرمزگان گفت: همچنين ماموران انتظامي شهرستان بندرخمير اين استان موفق شدند پس از انجام كار اطلاعاتي يك كاميون پوشاك قاچاق را از يك واحد انبار در روستاي درگور شهرستان مزبور كشف كنند.
كناري افزود: اين محموله قرار بود به شهرستان هاي جنوبي استان فارس انتقال داده شود.
اقتصام** 9141 **1561