۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۳
کد خبر: 81957640
T T
۰ نفر
بهره برداری از 42 طرح عمرانی در خاتم با حضور معاون استاندار

یزد - ایرنا- 42 طرح عمرانی روز چهارشنبه به مناسبت دهه مبارك فجر با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در شهرستان خاتم افتتاح و راه اندازی شد.

فرماندار خاتم در حاشیه راه اندازی این طرحها به ایرنا گفت: طرح های مورد اشاره در زمینه های راه و شهرسازی، آب، كشاورزی، گردشگری، گازرسانی و مخابرات است و برای راه اندازی آنها 120 میلیارد ریال هزینه شده است.
محمد زاده رحمانی یكی از مهمترین طرح ها را آغاز عملیات گازرسانی به دهستان چاهك با اعتبار 60 میلیارد ریال اشاره كرد و افزود: این طرح شامل 72 كیلومتر شبكه توزیع ،18 كیلومتر شبكه تغذیه ، یك هزار انشعاب ، یك ایستگاه سی جی اس به ظرفیت یك هزار متر مكعب بر ساعت و یك ایستگاه تی بی اس به ظرفیت یك هزار متر مكعب بر ساعت است.
وی همچنین از افتتاح اولین تالار پذیرایی شهر هرات با نام چهل ستون خبر داد و افزود: همزمان طرح همیار دامپزشكی نیز با حضور مدیر كل دامپزشكی استان راه اندازی می شود.
وی از دیگر پروژه ها را گازرسانی به دهستان فتح آباد، راه اندازی اینترنت 3G ، روكش آسفالت محور هرات-شهربابك، احداث جاده های روستایی، آبرسانی به مجتمع تركان و هرابرجان، جداسازی خط فیدر شهر مروست و گرداب و آسفالت معابر ناحیه صنعتی هرات و سالن چند منظوره ناحیه مقاومت بسیج نام برد.
شهرستان خاتم مشتمل بر دو بخش مركزی و مروست و چهار دهستان ایثار ، هرابرجان ، فتح آباد و چاهك است.
به لحاظ اقلیمی دارای تنوع قابل توجهی بوده به طوریكه از یك سو شاهد كویر هرات و مروست و از سوی دیگر با جنگلهای زاگرسی منحصر به فرد باغ شادی و باغ معدن مواجه و غرب شهرستان محل ظهور چشمه هایی است كه بعضاً مانند نواحی كر و سرچشمه نهر مسیح جلوه خاصی به طبیعت بخشیده است .
شهرستان خاتم درجنوبی ترین نقطه استان یزد و همجواری با دو استان كرمان و فارس و همچجنین قرار گرفتن در نقطه پایانی رشته كوه زاگرس ظرفیتهای نهفته ای برای توسعه دارد.
این شهرستان رتبه دوم تولید پسته كشور را در اختیار دارد و در صورت بارورشدن نهال های موجود، به قطب اصلی و رتبه نخست تولید این محصول در كشور تبدیل می شود.
این شهر در 240 كیلومتری شهر یزد قرار دارد.
6197