امشب؛ اركستر سمفونیك تهران زنگ آغاز جشنوارهٔ موسیقی فجر را می زند

تهران- ایرنا- نوازندگان اركستر سمفونیك تهران به رهبری علی رهبری، امشب اجرای افتتاحیهٔ سی و یكمین جشنوارهٔ موسیقی فجر را در تالار وحدت برگزار خواهند كرد.

به گزارش روز چهارشنبهٔ خبرنگار موسیقی ایرنا، سرانجام پس از جشنواره های تئاتر و فیلم، نوبت به برگزاری سومین جشنوارهٔ مهم فجر، یعنی جشنوارهٔ موسیقی فجر رسید؛ جشنواره ای كه امشب با اجرای اركستر سمفونیك تهران، به طور رسمی آغاز كار خود را جشن می گیرد.
امشب ساعت 21، اركستر سمفونیك تهران به رهبری علی رهبری در تالار وحدت به روی صحنه می رود؛ اجرایی كه افتتاحیهٔ جشنواره خوانده شده است.
جدای از این، یكی از جذابیت های اجرای امشب اركستر سمفونیك، قطعه ای است كه قرار بر اجرای آن است.
در رپرتوآر قطعه هایی كه اركستر سمفونیك برای این اجرای افتتاحیه در نظر گرفته، نام قطعهٔ نامی و خاطره انگیز «نی نوا» نیز به چشم می خورد؛ قطعه ی كه حسین علیزاده آن را سال ها پیش ساخته است، این اتفاق می تواند خاطرهٔ اجرای افتتاحیهٔ این دوره را ماندگارتر سازد.
نكتهٔ دیگرِ اجرای امشب اركستر سمفونیك آن است كه علی رهبری (رهبر اصلی و مدیر هنری این اركستر)، پس از پنج ماه دوباره خود چوب رهبری اركستر را به دست می گیرد.
در این پنج ماه، اجراهای اركستر سمفونیك را رهبران مهمانِ ایرانی و خارجی رهبری كردند.

** هنگامه اخوان و گروه بهار
در روز نخست جشنوارهٔ ‌سی و یكم موسیقی، دو اجرای دیگر نیز برگزار می شود كه البته هر دو ویژهٔ بانوان است.
در یكی از این دو اجرا، هنگامه اخوان با همراهی گروه بهار، قرار است قطعه هایی را از آهنگسازان گذشتهٔ موسیقی ایرانی نظیر امیر جاهد در كنسرت خود بخواند.
كنسرت هنگامه اخوان، امروز چهارشنبه، 21 بهمن ماه، ساعت 15:30 در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

** گروه همنوازان و نجمه تجدد
در دیگر اجرای روز نخست، نجمه تجدد، همسر بیژن كامكار نیز با همراهی گروه همنوازان آواز خواهد خواند.
به گفتهٔ تجدد، این كنسرت در دو بخش موسیقی ملی و كلاسیك اجرا می شود و هانا كامكار، ندا خاكی، نسیم اعرابی، خورشید دادبه، نیلوفر شهبازی، نیكناز میرقلمی و ندا بهزادی، وی را همراهی خواهند كرد.
اجرای نجمه تجدد و گروه همنوازان نیز امروز، ساعت 18:15 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
سی و یكمین دورهٔ جشنوارهٔ موسیقی فجر از امروز 21 بهمن ماه آغاز می شود و تا یكم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**3067**1568
۰ نفر