۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81958026
T T
۰ نفر
سياري: دو ناوگروه نيروي دريايي ارتش در اقيانوس هند در حال ماموريت هستند

انزلي - ايرنا - فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از حضور و ماموريت دو ناوگروه اين نيرو در اقيانوس هند خبر داد.

به گزارش ايرنا، امير دريادار حبيب الله سياري روز چهارشنبه در حاشيه آيين به اهتزاز درآوردن پرچم بارگاه رضوي در ستاد ناوگان شمال اظهار كرد: به بركت انقلاب اسلامي، نيروي دريايي امروز در جايگاهي است كه در جهان حرف براي گفتن دارد.
وي خاطرنشان كرد: به فرموده فرمانده كل قوا ، گستره فعاليت نيرو را وسعت داده و حوزه ماموريت خودمان را بعنوان نيروي راهبردي، توسعه داده و تا شمال اقيانوس هند برديم.
امير دريادار سياري تصريح كرد : امروز دو ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در اقيانوس هند در حال گشت زني هستند .
به گفته فرمانده نيروي دريايي ارتش، يكي از ناوگروه ها امروز در خليج بنگال در شرق هندوستان به مناسبت روز ملي هند مهمان اين كشور و ناوگروه ديگر نيز در خليج عدن و باب المندب در حال انجام ماموريت است.
وي با بيان اين كه اكنون نيروي دريايي راهبردي هزاران كيلومتر دورتر از ساحل جمهوي اسلامي نيز امنيت خطوط مواصلاتي را تامين مي كند، اين امر را نشاندهنده اقتدار نظام و ارتش جمهوري اسلامي ايران دانست.
وي با اشاره به اين كه هر سازماني سه بعد نيروي انساني ، تجهيزات و تاسيسات دارد، افزود: قبل از انقلاب در همه اين بخش ها به كشورهاي خارجي به ويژه غربي وابسته بوديم .
امير سياري تصريح كرد: امروز به بركت انقلاب و تلاش نيروي دريايي و دلسوزان نظام، نيروهاي ما در داخل كشور آموزش مي بينند .
وي با اشاره به فعاليت آموزشكده هاي نيروي دريايي در نوشهر، رشت و منجيل متذكر شد: از نظر تربيت نيروي انساني، روي پاي خودمان ايستاده ايم حال آنكه تجهيزات نظامي ما، قبل از انقلاب ساخت خارج بود اما اكنون بدست دانشمندان و صنعتگران توانمند ايراني ساخته مي شود.
امير دريادار سياري با بيان اينكه امروز در زمينه ساخت تجهيزات با بهره مندي از فناوري بالا خودكفا هستيم، يادآور شد: سال گذشته در اين منطقه ناوشكن دماوند را به ناوگان شمال ملحق كرديم و پيش از آن نيز ناوچه پيكان، جوشن و درفش را ساخته و به آب انداخته بوديم .
وي تصريح كرد : همچنين در گذشته براي ساخت تاسيسات نظير موج شكن ، اسكله و سازه هاي خاص به غرب وابسته بوديم اما امروز همه اين تاسيسات به دست توانمند نيروهاي داخلي ساخته مي شود.
وي تاكيد كرد : ظرف 37 سال گذشته، با تلاش نيروهاي غيور و توانمند و ارزشي از نقطه صفر و وابستگي به اين استقلال رسيده ايم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در خاتمه سخنان خود نامگذاري ستاد منطقه چهارم به نام امام هشتم و افراشته شدن پرچم بارگاه مقدس امام رضا در مقر اين ستاد را مايه بركت براي ناوگان شمال و استان گيلان خواند.
پرچم مقدس بارگاه امام مهرباني ها علي بن موسي الرضا امروز (چهارشنبه) طي آييني معنوي با حضور فرمانده نيروي دريايي ارتش در مقر ستاد ناوگان شمال در بندرانزلي به اهتزاز در آمد.
فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نيروي دريايي در اين مراسم گفت: مناطق و پايگاه هاي نيروي دريايي به فرموده امير فرماندهي، به نام هاي مطهر و مذهبي نام گذاري شدند و بر اين اساس منطقه چهارم نيز به نام مطهر امام رضا متبرك شد.
امير دريادار افشين رضايي حداد اظهار كرد : پرچمي كه ماه ها بر فراز گنبد مقدس امام رضا قرار داشت از سوي آستان قدس رضوي به ناوگان شمال هديه شد و از امروز در ستاد اين منطقه افراشته خواهد بود .
مقر ستاد فرماندهي ناوگان شمال و منطقه چهارم نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بندرانزلي واقع است.ك/2
6030/2007
۰ نفر