۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵
کد خبر: 81961621
T T
۰ نفر
جذب مشاركت ها عامل مهمي در اجراي طرح هاي ورزش دانش آموزي است

سنندج- ايرنا- معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان مشاركت هاي درون و برون سازماني را عاملي مهم در اجراي مناسب و بهينه طرح ها و برنامه هاي ورزش دانش آموزي دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا افشين خوشگوار روز شنبه در گردهمايي دبيران و آموزگاران تربيت بدني و ورزش شهرستان سروآباد گفت: مشاركت محوري يكي از مهمترين سياست ها و ماموريت هاي معاونت تربيت بدني و سلامت است كه مفهوم آن در مرحله اول همراه ساختن اعضا و اجزاي درون سازماني است.
وي افزود: بر اين اساس معلم ورزش بايد بتواند مدير مدرسه و ساير عوامل مدرسه را با برنامه هاي ورزشي همراه كند و پس از آن زمينه براي همراهي و مشاركت خانواده ها با ورزش و فعاليت بدني فرزندان آنان فراهم مي شود.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: با توجه به اينكه ورزش، تحرك و پرداختن به فعاليت هاي ورزشي و رژيم غذايي مناسب راه هاي مقابله با بيماري هاي غيرواگير همانند چاقي و ديابت است لذا از هم اكنون بايد تدابير لازم در راستاي افزايش سرانه زمان فعاليت بدني دانش آموزان انديشيده شود.
وي با مهم برشمردن برنامه هاي متمم و مكملي چون المپياد ورزشي درون مدرسه اي، حياط پويا و ورزش صبحگاهي افزود: بايد دانش آموزان و اولياي آنان را به سمت و سوي ورزش سوق دهيم.
خوش گوار برگزاري المپياد ورزشي درون مدرسه اي، حياط پويا و ورزش صبحگاهي در بيش از 600 مدرسه استان، نظارت و ارزيابي اجراي ساعت درس تربيت بدني و رايزني براي پذيرش ميزباني مسابقات كشوري در تابستان سال 95 را از جمله برنامه هاي انجام شده يا در دست اقدام در استان عنوان كرد.
در ادامه دبيران تربيت بدني سروآباد نيز به بيان ديدگاه هاي خود در رابطه با ورزش دانش آموزي استان پرداختند و در پايان از دبيران تلاشگر اين شهرستان تقدير شد.
7348/1904