برگزاری انتخابات سالم هدف مشترك مجریان و نامزدها است

یاسوج - ایرنا- استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: هدف مشترك و محوریت اصلی در كار مجریان، نامزدها و طرفداران انها برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با حضور پرشور و حداكثری مردم پای صندوق های آرا است.

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در جمع نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان در كهگیلویه و بویراحمد افزود: تمامی كسانی كه وارد عرصه انتخابات شده اند باید برای اجرای قانون و حضور باشكوه وسلامت انتخابات تلاش كنند.
وی خطاب به نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه كهگیلویه وبویراحمد، تاكید كرد: كسی كه به دنبال جایگاه قانونگذاری است، باید در تمام مراحل قانون را رعایت كند.
خادمی با بیان اینكه در نتیجه اجرای قانون نیز شاهد كاهش تنش ها، حاشیه ها و التهاب آفرینی های غیراصولی در عرصه انتخابات خواهیم بود، بر پرهیز جدی نامزدها و هواداران انها از دامن زدن به بحثها و مسائل قومی و طایفه ای تاكید كرد.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد تاكید كرد: انتخابات به عنوان نماد و مظهر اصلی مردم سالاری دینی در كنار رقابت های سالم و منطقی موجب اقتدار، عزت و شكوه بیش از پیش ایران اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی خواهد بود.
وی اظهار كرد: رسالت اصلی مجریان انتخابات در وهله نخست ایجاد زمینه و شرایط برای مشاركت با شكوه مردم و تامین كامل سلامت انتخابات است.
وی اظهار امیدواری كرد: نامزدهای انتخابات در حوزه های مختلف انتخابیه خود بدون دغدغه در اندیشه رقایت های سالم و گرم كردن تنور انتخابات البته با رعایت موازین، اصول و معیارهای قانونی باشند.
وی تصریح كرد: بی شك مجریان و دست اندركاران انتخابات نیز مكلف هستند تا زمینه این رقابت سالم را برای نامزدها و بر اساس دیدگاه های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری فراهم كنند.
خادمی بر ضرورت رعایت ادبیات و منش اخلاقی و قانونی در تبلیغات نامزدها تاكید كرد و گفت: انتخابات مظهر رقابت منطقی وحقوق رقبا و مردم است.
وی تصریح كرد: طرفداران نامزدها نیز باید سعی كنند تبلیغات انتخاباتی آنها با قانون شكنی همراه نباشد و از تبلیغات ناسالم پرهیز شود.
وی تصریح كرد: رقابت های منطقی و سالم و نیز گزینش افراد اصلح در عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بهترین، باارج ترین و مناسب ترین راه برای رشد، توسعه و رونق استان در ابعاد مختلف است.
خادمی ابراز داشت: جلب اعتماد و اطمینان مردم ، تضمین سلامت و امنیت انتخابات و نیز انسجام و همگرائی مردم در این عرصه مهم سیاسی مهمترین اولویت مجریان انتخابات و دولت است.
وی تحقق قوانین و سلامت و امنیت برگزاری انتخابات را برای مجریان و دست اندركاران بسیار مهم خواند و گفت: این موضوع نیز اكنون مهمترین پروژه دولت تدبیر و امید بشمار می رود.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد به رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها و طرفداران انها ، رعایت حقوق نظام، مردم، و حریم قانون و ضوابط انتخابات از دو منظر شكلی و محتوائی تاكید كرد.
وی تصریح كرد: هیچ سازمان یا دستگاهی به جز وزارت كشور و شورای نگهبان تحت عنوان برای اجرای قانون و یا نظارت بر انتخابات مجاز نیست در این امر دخالت كند.
خادمی بیان كرد: در تبلیغات نیز باید معیارهای تشخیص مردم برای انتخاب فرد اصلح را ارتقاء داد تا آنها شاخص ها و بهترین ها را تعیین كنند.
وی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید نسبت به وعده هایی كه عملی نخواهد شد، تخریب رقیب، راه اندازی كاروان های تبلیغاتی، ورود افراد با اسلحه و دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای پرهیز كنند.
خادمی اظهار كرد: بدون شك حضور پر فروغ همراه با شور وشعور و اگاهی مردم در صحنه انتخابات موجب تقویت بنیان و آرمان های والای نظام و انقلاب خواهد بود.
وی با تبریك ایام الله 22 بهمن و تقدیر از حضور باشكوه مردم در خلق شور وحماسه ای دیگر، گفت: این مشاركت باصلابت و دشمن هراس زمینه و مقدمه ای برای حضور پرشور در عرصه انتخابات پیش رو است.
در این نشست نیز جمعی از نامزدهای انتخاباتی سه حوزه انتخابیه استان، مسائل و پیشنهادهای خود را برای هرچه بهتر برگزاری انتخابات و رونق و شكوفایی استان نیز بیان كردند.
استان 700 هزار نفری كهگیلویه وبویراحمد دارای سه كرسی مجلس شورای اسلامی است.
نامزدهای انتخاباتی حاضر در صحنه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه شامل بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و شهرستان های چهارگانه كهگیلویه، بهمئی ، لنده و چرام به رقابت خواهند پرداخت.
3016/6162