۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹
کد خبر: 81964293
T T
۰ نفر
رزمایش مشترك آمریكا و كره جنوبی برای مقابله با پیونگ یانگ

پكن - ایرنا - كره جنوبی و آمریكا در حال برگزاری رزمایشی سه روزه هستند كه هدف آن آمادگی برای مقابله با حملات زیردریایی های كره شمالی عنوان شده است.

به گزارش ایرنا، رزمایش مشترك دو كشور كه امروز دوشنبه پایان می یابد، در دریای شرقی و با همكاری نیروهای دریایی دو طرف انجام می شود.
آمریكا برای شركت در این تمرین نظامی زیردریایی هجومی «یو اس اس كارولینای» شمالی و كره جنوبی نیز زیردریایی 1800 تنی مدل «كیم جوا جین» را به این رزمایش اعزام كرده اند.
نیروی دریایی آمریكا همچنین در این رزمایش زیردریایی مدل «ویرجینیا» با قابلیت پرتاب موشك های كروز و زیردریایی «مارك» با توان پرتاب موشك های فوق سرعت را بكار گرفته است.
نیروی دریایی كره در تارنمای خود بیانیه ای منتشر كرده است كه نشان می دهد این رزمایش با هدف حمله به زیردریایی های دشمن و دفع حملات آنها، عملیات تعقیب و گریز و همچنین افزایش توان و آمادگی رزمی نیروهای دریایی كره و آمریكا برگزار می شود.
«كانگ جونگ كیو» از فرماندهان زیردریایی كره ای آورده است كه ما به نیروهای زبده و كارآزموده ای نیاز داریم كه بتوانند حملات زیردریایی های دشمن را مهار كرده و از توان و مهندسی رزمی قدرتمندی برخوردار باشند.
در حالی كه كره جنوبی در این رزمایش از موشك های پی ـ 3 استفاده می كند آمریكا یك فروند هواپیمای گشتی پی ـ هشت را به منطقه فرستاده است.
خبرگزاری یونهاپ از كره گزارش كرده است كه نیروهای دریایی آمریكا و كره در حال نشان دادن بازوی نظامی خود و به رخ كشیدن قدرت نیروی دریایی برای كره شمالی هستند كه ماه گذشته آزمایش هسته ای انجام داده و در ماه جاری نیز یك فروند راكت دوربرد ماهواره بر پرتاب كرده است.
در كنار این رویدادها آمریكا اعلام كرده است كه ناوشكن هسته ای «نیمیتز» و ناوشكن «یو اس اس جان استنیس» خود را برای رزمایش ماه آینده میلادی با كره جنوبی به شبه جزیره كره می فرستد.
رزمایش های نظامی آمریكا با كره جنوبی در شبه جزیره كره كه سالانه در چندین نوبت برگزار می شود، همواره با اعتراض های شدید كره شمالی مواجه است. كره شمالی برگزاری این رزمایش ها را تهدیدی علیه ثبات و امنیت این منطقه می داند.
جوجه عقاب (فوئل ایگل) و عزم راسخ (كی ریزالو)، مهمترین و گسترده ترین رزمایش های مشتركی است كه با مشاركت بالغ بر 10 هزار نفر از نیروهای نظامی دو كشور همه ساله در منطقه برگزار می شود.
آساق**231**1597