۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81964455
T T
۰ نفر
صنعت سبز ضامن رشد اقتصادي همراه با كاهش آلودگي و تخريب محيط زيست است

تهران - ايرنا - معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: امروز در جهان اثبات شده است كه صنعت سبز توانايي ايجاد رشد اقتصادي همراه با كاهش آلودگي و تخريب محيط زيست را دارد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، سعيد متصدي روز دوشنبه درهفدهمين همايش ملي معرفي واحدهاي صنعتي و خدماتي سبز، افزود: از سال هاي قبل اين همايش با همت سازمان حفاظت محيط زيست برگزار و طي آن به واحدهاي صنعتي و خدماتي كه مشكلات زيست محيطي ندارند، لوح تقدير صنعت سبز اهدا مي‌ شد اما امسال شاهد تغييرات بسيار جدي و مهمي در اين همايش هستيم.
وي با بيان اينكه اهداف اين همايش توجه به نگرش زيست محيطي واحدهاي صنعتي، حفاظت و ارتقاي محيط زيست، قدرداني از واحدهاي صنعتي پاك و ارتقاي فرهنگ زيست محيطي است، گفت: تا سال 93 لوح‌هاي تقدير صنعت سبز كه به واحدهاي صنعتي و خدماتي كم آلاينده اهدا مي‌ شد فقط در داخل كشور كاربرد داشت و هيچ موسسه بين المللي اين فرايند را تاييد نمي ‌كرد، اما از سال گذشته هماهنگي‌ هايي را با سازمان توسعه صنعت سازمان ملل انجام داده ‌ايم تا تاييديه ‌هاي لازم را به صنايع سبز بدهند.
وي ادامه داد: زيرا امروزه يكي از پارامترهاي مهم فرايندهاي صنعتي، توليد سبز است و الحاق برند سبز به توليد كننده‌ها موجب مي ‌شود كه توان رقابتي در سطح سازمان‌ هاي معتبر جهاني ايجاد شود و امسال نيز موسسه GIZ آلمان كه يكي از موسسات بين المللي در زمينه موضوعات زيست محيطي است نيز وارد اين پروتكل شده است و اميدواريم رقابت پذيري صنعتي در اين خصوص افزايش يابد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه در همايش ملي امسال 484 واحد صنعتي و خدماتي ثبت نام كرده‌اند گفت: امتيازات براي واحدهاي صنعتي، عدد 100 در نظر گرفته شده است كه واحدها حداقل بايد 70 امتياز كسب كنند.
به گفته متصدي، پارامترهايي همچون مديريت پسماند، خود اظهاري و پايش،‌ هواي پاك، عدم آلايندگي، تجهيز سيستم‌ هاي نشان دهنده آلايندگي از جمله مواردي است كه واحدهاي صنعتي و خدماتي مي‌ توانند امتيازات لازم را كسب كنند، براين اساس از ميزان 484 واحدي كه براي اين همايش ثبت نام كرده‌اند 388 واحد صنعتي و مابقي خدماتي هستند كه تنها يك واحد صنعتي واحد برگزيده سبز شده و دو واحد خدماتي نيز امتياز بالاي 90 دريافت كرده‌اند و در كل 3 واحد سبز انتخاب شده‌اند.
وي با تاكيد بر اينكه امروز در جهان اثبات شده است كه صنعت سبز توانايي ايجاد رشد اقتصادي همراه با كاهش آلودگي و تخريب محيط زيست را دارد، تصريح كرد: حركت ايران به سمت رشد و توسعه صنعت سبز حركت در مسير توسعه پايدار است.
علمي 9014**1440
۰ نفر