مجلس خبرگان در كشف مشروعیت رهبری رسالت بزرگی دارد

اردبیل - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل گفت: مشروعیت و صلاحیت ولی فقیه از جانب شارع مقدس است اما مجلس خبرگان به لحاظ وظیفه كشف این دو، از جایگاه رفیعی برخوردار است.

آیت الله سید صادق محمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط رهبری در مجلس خبرگان بدون تعارف احراز و در صورت وارد شدن خدشه بررسی می شود و مجلس خبرگان تاكنون در كشف مشروعیت صلاحیت و نظارت بر بقای شرایط رهبری به درستی انجام وظیفه كرده است.
وی افزود: آنچه تاكنون در عملكرد مجلس خبرگان مشخص است جمیع شرایط در رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد و در احراز شرایط رهبری مسامحه ای از جانب مجلس خبرگان صورت نگرفته است و به نظر من، مقام معظم رهبری در عالی ترین شرایط رهبری قرار دارند.
وی در خصوص نقد و نظر خود نسبت به عملكرد دوره چهارم (فعلی) مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار كرد: چون در مجلس حضور نداشته ام قضاوت كاملی ندارم اما بر اساس تحقیقات و مطالعات خودم، معتقد هستم كه مجلس خبرگان رهبری به وظیفه خود به خوبی عمل كرده است و البته هر مجلسی می تواند از نظر عملكرد، به تدریج كامل تر نیز بشود.
محمدی نقطه نظر خود در مورد اصلاح آئین نامه داخلی مجلس خبرگان به منظور علنی شدن جلسات و برخی از سخنرانی های آن را اینگونه تشریح كرد: هر مجلس و تشكیلاتی به طور طبیعی هر چند وقت به بازنگری در قوانین نیاز دارد و هر زمان به اقتضای شرایط می تواند این اتفاق روی دهد و احتمال آن وجود دارد با توجه به ورود نیروهای جدید در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در آئین نامه داخلی آن بازنگری صورت گیرد.
او در بیان دیدگاه خود در مورد عملكرد دولت تدبیر و امید نیز گفت: در مورد برجام، اصل مذاكرات و عملیاتی شدن مفاد از اهمیت برخوردار است و اكنون كه اصل مذاكرات تمام شده و به سمع و نظر مردم رسیده است، نظارت دقیق دولت بر اجرای صحیح مفاد آن باید اعمال شود.
آیت الله محمدی افزود: دولت زحمت های زیادی برای توفیق در مذاكرات هسته ای كشیده و نظارت بر عملیاتی شدن آن نیز كار دشواری است اما با توجه به جبهه گیری دشمنان انقلاب اسلامی، عملیاتی شدن بندهای مذاكرات هسته ای به حمایت مردم و مقام معظم رهبری نیاز دارد.
وی در مورد اهمیت انتخابات هفتم اسفندماه نیز اظهار كرد: انتخابات پیش رو از اهمیت بسیاری برخوردار است و به لحاظ ناامنی هایی كه به خصوص در كشورهای مسلمان به چشم می خورد، حمایت و حضور مردم آگاه ایران در انتخابات هفتم اسفند به بقای امنیت كشور و ناامیدی دشمنان سبب خواهد شد.
وی ادامه داد: بهترین وجه امنیت را در ایران شاهد هستیم و به یقین برگزاری باشكوه انتخابات در دوام و بقای امنیت كشور نقش مهمی خواهد داشت و در دوران پسابرجام نیز حضور پرشور مردم اجازه حیله گری را به دشمن نخواهد داد.
آیت الله سید صادق محمدی نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل در معرفی خود نیز گفت: در سال 46 در شهری به نام كوهپایه حدفاصل اصفهان و نائین در خانواده ای مذهبی متولد شده ام، بزرگ شده تهران و ساكن قم هستم، در سال 61 به حوزه علمیه مرحوم مجتهدی تهرانی راه یافته ام، در تدریس كتب حوزوی 28 سال سابقه دارم و در حال حاضر استاد عالی دوره اجتهاد حوزه علمیه قم هستم.
وی افزود: كتاب ها و مقاله های علمی و حوزوی متعددی از من چاپ شده و در شرف چاپ است، مدیر مسوول دو مجله علمی حوزوی فارسی و عربی، موسس چند مركز علمی فرهنگی در استان های كرمانشاه، تهران، قم و البرز بوده ام و از نظر تلاش در خدمت به مردم، استادان و طلاب بسیار كوشا هستم.
وی نایب رئیس اول مجمع عمومی جامعه مدرسین قم، رئیس انجمن اصول و فقه ( بالاترین انجمن علمی حوزه های علمیه كشور)، رئیس مجمع طلاب و فضلای تهران، مدیر گروه فقه و اصول و استاد سطح دكتری جامع المصطفی العالمیه را از مناصب اداری و حوزی خود برشمرد.
سه نامزد از استان اردبیل در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شركت كرده اند.
این استان با یك میلیون و 250 هزار نفر جمعیت، در مجلس خبرگان رهبری دو نماینده دارد.
7124/6016